fallback

Магистралата Сърбия-България-Гърция може да получи еврофинансиране след 2020 г.

Европейският съюз планира да отпусне 30 млн. евро за високоскоростен интернет, обяви транспортният министър Росен Желязков

16:55 | 20.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Проектите за цифрова инфраструктура в Югоизточна Европа ще може да се финансират след 2020 г. от европейски програми. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на форум, посветен на иновациите в региона Иностарт (InnoStart Forum 2019), съобщиха от ведомството. Събитието се организира от Американската търговска камара. 

„Един от ключовите проекти, който може да получи подкрепа, е за осигуряване на свързаност на магистралата Сърбия – България – Гърция. Това ще позволи движението на изцяло автономни автомобили. Магистралата и в момента е готова, но трябва да се изгради свързаността, която е в контекста на 5G инфраструктурата", обясни министърът.

Росен Желязков припомни, че Европейският съюз планира да отпусне 30 милиона евро за високоскоростен интернет в региона. 

В рамките на форума министърът проведе двустранни срещи с министъра на иновациите и технологичното развитие на Сърбия Ненад Попович и с министъра на информационното общество и администрацията на Северна Македония Дамян Манчевски. По време на разговорите бе направен преглед на изпълнението на меморандумите за намаляване на международните тарифи за роуминг за телекомуникационни услуги. Министрите подчертаха, че процесът, започнал в рамките на Българското председателство на Съвета на Европейския съюз,  ще доведе до предстоящо чувствително намаляване тарифите.

На журналистически въпрос за промените в Закона за пощенските услуги министър Желязков заяви, че категорично няма да бъдат закривани пощенски станции, ако това е предпоставката за по-доброто обслужване или е единственият начин за обслужване. Министър Желязков припомни, че мрежата на „Български пощи“, се състои от около 3000 пощенски станции и в някои големи населени места тя не е оптимална. По думите му нейната поддръжка генерира разходи, те се поемат от компенсацията, която дружеството получава всяка година, а пък тя идва от данъците.

Министърът подчерта, че идеята на промените в закона, е да се създаде модел, който през санкцията на Комисията за регулиране на съобщенията да доведе до оптимизиране на пощенската мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:43 | 11.09.22 г.
fallback