fallback

Кой е най-желан работодател сред работещите хора в България?

Hewlett Packard Enterprise ЕООД е лидерът сред работещите хора у нас

13:16 | 19.06.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-желаният работодател сред работещите хора в България е Hewlett Packard Enterprise ЕООД. SAP България ЕООД е втора, Ви Ем Уеър България (Vmware) трета.

Това показаха резултатие от ПЪРВОТО и единствено по рода си национално проучване, за “най-желан работодател сред РАБОТЕЩИТЕ хора в България – Employer Of Choice”, оргаизирано от To The Top Agency, , чиито медийни партньори са Investor.bg и Bloomberg TV Bulgaria.

ТОП 10 допълват  „Кока - Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България“ АД (4), „Лидл България“ ЕООД & КО. КД (5). На шесто място се нарежда националният превозвач „България Ер“ АД, следван от „Софарма“ АД (7) , „Нестле България“ АД (8), „Банка ДСК“ ЕАД (9) и „Луфтханза Техник София“ ООД (10).

Статистиката на Националния статистически институт показва, че общият брой на заетите лица към 30 Ноември 2018г. е 2 193 508. От тях в периода 14 януари – 15 май бяха нужни минимум 1067 анкетирани за представителна извадка, но Employer of Choice събра над 12 000 участници от цяла България. Изразявайки личните си предпочитания за №1 желан работодател и мнението си за него в онлайн анкета, те формираха класацията ТОП 50 за предпочитани работодатели у нас.

Employer of Choice се провежда веднъж годишно, предоставяйки информация на компаниите за това как биват възприемани, като работодател сред работещите хора в България.

Първата част от въпросите включва анализ на професионалния опит на кандидата, а втората оценка на избрания от тях работодател. Оценява се култура, лидерство, социална отговорност, репутация, работна среда, възможности за кариерно развитие, заплата, сигурност, продукти, услуги и др.

Employer of Choice класира работодателите в България по сбор от точки, присъждани от алгоритъм, който следва броя на хората, гласували за дадена компания, оценки на въпросите, за които е установено, че са подходящи чрез предварителни изследвания, и фокус групи.

Проучването е проведено основно чрез таргетирани кампании в социалните мрежи и по e-mail, паралелно с тази за „Най-желан работодател сред СТУДЕНТИТЕ в България“ – Graduate Survey.

Анкетираните по собствено желание, анонимно и без награда отделят между 10 и 15 минути от времето си, за да отговорят на до 52 въпроса според демографския си профил.

Всяка компания може да получи индивидуален подробен анализ от избралите я за желан работодател. Това им дава възможност да разберат какво ценят и виждат като предимство хората в нея, както и какво се харесва от конкурентите им, но не им достига.

Всяка компания или фирма, независимо дали го желае или не, притежава свой собствен имидж. Това е изградената идентичност като работодател. Когато се замислим за него, вярваме, че той зависи от нашите настоящи служители, но забравяме за другите носители на мнение.

Това биха могли да бъдат бивши служители, стажанти, доставчици и партньори, които също така разпространяват активно информация за процесите в нашата компания. Те са част от групата, оформяща нашия имидж пред света, разпространявайки всичко, което чуят в офиса, като не рядко това е конфиденциална информация.

„Измервайте всичко което можете, за да проследите как върви управлението на вашата работодателска марка, като ви препоръчваме горещо да използвате вътрешни и външни проучвания“, посочва Ралица Генчева Employer Brand директор на Employer Of Choice за България.

Нивото на безработицата в България почти удари практическото дъно, като това се отрази най-вече на пазара на труда. „Битката“ за качествени кадри става все по-сериозна, подтиквайки работодателите да стават все по-креативни при създаването на мотивационни програми, инициативи за бъдещи и настоящи служители и т.н.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:42 | 14.09.22 г.
fallback