Френската компания BiC, която е производител на химикалки, самобръсначки и запалки, ще създаде 400 нови работни места в сферата на цифровите технологии, близо половината от които ще са в България, предаде AFP, цитирана от Monde.
Втората фаза на проекта за преструктуриране, наречен BIC 2022 – Invent the Future, цели подобряване на ефективността на дейността по поддръжка и консолидирането на трансакционните и административните задания, финансовия отдел, човешките ресурси и обслужването на клиенти в целия свят, като се започне от Европа със специален сервизен център, наречен Group BIC Services, който ще се намира в София, България, поясни компанията.
С този ход компанията иска да се постигне по-голяма ефикасност и да бъде по-близо до крайните потребители с помощта на новите технологии, пояснява Софи Палие-Капиан, директорка по външните отношения на компанията. Тези нови работни места ще съответстват на търсените от групата профили като част от плана ѝ трансформиране на дейността до 2022 г., представен в началото на годината, насочен към подобряване на ефективността и сближаване с крайните потребители, особено чрез новите технологии. За тази цел Bic ще наеме специалисти в сферата на анализите на данни, специалисти по дигитален маркетинг и електронна търговия, уточнява Палие-Капиан. Тя каза, че в София ще бъде създаден център за услуги.
Освен това Bic ще закрие около 450 административни работни позиции от края на тази година до 2022 г. Общо в компанията работят 13 600 служители по целия свят, от които 1800 във Франция. Нейните заводи няма да бъдат засегнати от това преструктуриране.
Очаква се заедно с други мерки по отношение на производството и развитието на продуктите планът да доведе до годишни икономии на до 45 милиона евро от края на 2022 г., в сравнение с обявените 20 милиона евро в изявление по-рано през годината.