За 16% от всички избиратели в България няма яснота за кого ще гласуват на предстоящите избори за Европейски парламент на 26 май. Малко над една трета (35%) са направили своя избор още преди кампанията, а 9% са взели решение в рамките ѝ.
Това показва най-новото проучване на „Тренд“ по поръчка на вестник „24 часа“, направено от 11 до 17 май с анкета „лице в лице“ сред 1007 души на възраст над 18 години. Проучването е представително за пълнолетното население на страната, съобщиха от социологическата агенция.
Социолозите уточняват, че интервютата на терен са приключи на 17 май и е твърде вероятно в дните до изборния ден процентът на решилите по време на кампанията леко да се увеличи.
От проучването се разбира, че 30% от гласоподавателите ще се възползват от правото си на преференция, докато 39% няма да го направят.
След имиджовата щета, която ГЕРБ претърпя от скандалите около апартаментите и къщите, основната управляващата партия успява да се стабилизира в рамките на кампанията. Възстановяването е минимално, но все пак достатъчно, за да получат лека преднина пред БСП, като разликата през този месец между двете основни партии е в рамките на 1,1%.
ДПС твърдо запазва третата си позиция с 12,8%.
ВМРО остава на четвърта позиция, точно на ръба на бариерата за да изпрати депутат в Европейския парламент (5,8%). „Воля“ успява да покачи своя резултат в рамките на кампанията до 4,8% от гласуващите.
Обединението „Демократична България“ не успява да реализира ръст в последните месеци и остава с 4,2% подкрепа сред гласуващите и с малки шансове да изпрати евродепутат в ЕП.
По-надолу в подреждането остават „Коалиция за България“ (2,4%), „Атака“ (2%), Патриоти за Валери Симеонов (1,3%) и Възраждане (1,2%).