fallback

Експерт: Да сложим край на кръчмаро-камериерския подход в туризма

Богатият човек прави всичко онлайн и търси основно изживявания, посочи доц. Йордан Йорданов, зам.-председател на „Сдружение Туризъм“

13:29 | 24.04.19 г. 18

България разполага с потенциал да се превърне в една от водещите туристически дестинации в Европа, тъй като все още е достатъчно неизвестна и същевременно препълнена с възможности за привличане на хора от всякаква възраст и с всевъзможни предпочитания. Това е мнението на доц. Йордан Йорданов, зам.-председател на управителния съвет на „Сдружение Туризъм“, изразено в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

„Можем да лансираме идеите си, като променим подхода си, който през последните 30 години и кръчмаро-камериерски. Не може трите видове услуги – нощувка, хранене и транспорт, да са все още водещите. Богатият човек прави всичко онлайн и търси основно изживявания“, коментира експертът и като пример даде Турция, където вече се предлага винен туризъм, независимо от пречките, които създава религията в страната. – Гърция пък превръща един каменен кладенец от римско време в емблема, привличаща стотици хиляди туристи от цял свят, за да зърнат къде апостол Павел е пребивавал.“

Като недостатък на визията за туризъм Йорданов посочи, че в България няма бордове по културен туризъм, по ловен и риболовен туризъм, по религиозен туризъм. „Филипополис изобщо не е в центъра при условие, че има артефакти, с които бихме могли да привлечен света“, смята зам.-председателят на управителния съвет на „Сдружение Туризъм“.

По думите на Йорданов туризъмът в България е изцяло подчинен на сезонността. „Това е огромна пречка пред бизнеса, тъй като инвестициите трудно биха били оправдани в рамките на няколко месеца годишно“, каза още доц. Йорданов.

Какви идеи за решаване на проблемите в туризма предлага Йордан Йорданов, можете да научите, ако изгледате видеото.  

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:37 | 14.09.22 г.
fallback