Няма партия, която да покрива очакванията на по-голямата част от младите и това е причината те да не гласуват на избори. Това е първата причина, която са посочили анкетирани в проучване на Института за иновации в политиката. Само 24% смятат, че гласът им може да промени нещо. Какво може да накара младите българи да участват в политическия процес? На този въпрос в студиото на "България сутрин" на Bulgaria ON AIR отговори учредителят на Института за иновации в политиката Александър Дурчев. Той коментира и изводите от допитването.
"До голяма степен липсата на желание при младите хора да гласуват е свързано със слабата информираност и много ниската ангажираност на тези хора в процеса по създаване на идеи, в процеса по комуникация между тях и партиите", заяви той.
Дурчев допълни, че не смята за основна причина апатията, а по-скоро липсата на активност от страна на политиците. Според него те са тези, които трябва да ангажират младите хора, за да ги накарат да гласуват.
По думите му социалните медии вече имат голямо влияние и в политиката:
"Етимологията на тези медии означава "социалност". Това означава диалог и ангажираност, а не помпозност и информиране. Това е тенденцията. Всички нови политици като Тръмп, Макрон, Ципрас, използват медиите по изключително различен начин от този, който виждаме в България", каза още Дурчев.
Той посочи, че проучването е показало, че само 25% от анкетираните следват профили на политици в социалните мрежи в България.
"Подходът им е нещото, което е неразбрано от хората. Те имат "офлайн" медиен подход, който само информира. За да бъде успешен, те трябва да задават въпроси, да ги включват в политическия процес. Младите хора обичат да бъдат ангажирани", категоричен е Дурчев.
Проучването, направено с анкета на хора от 19 до 29 г., е показало още, че най-много от тях гласуват на президентски избори, след това на парламентарни и най-малко на евроизбори.
Вижте повече във видео материала.