Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.
И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.
По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.
Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.
Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.
Неотдавна стана известно, че до 7000 работни места могат допълнително да бъдат премахнати в администрацията поради автоматизация. Базираният във Волфсбург производител на автомобили обяви в средата на ноември, че ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и цифровизация до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тези средства 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, каза Дийс.
Той също така обяви, че производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъдат преместени в нов, допълнителен завод за асемблиране на множество марки, като се търси място в Източна Европа. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.
Новият завод ще трябва облекчи производството на Skoda. През миналата година главният изпълнителен директор на дъщерното дружество на VW Бернар Майер заяви, че капацитетът на заводите на Skoda в Европа е напълно запълнен.
преди 5 години И не на последно място - съюзници в две световни войни :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години така е , да ме прощава Бойчо че има и на конкуренти , това със завода не е нещо дето се решава за месец-два , а се говори от няколко години :https://***.bloombergtv.bg/klub-investor/2017-12-23/avtomobili-proizvedeni-v-balgariya-napalno-realnoи тук накратко :https://money.bg/business/170-kompanii-pravyat-avtochasti-v-balgariya-i-davat-rabota-na-nad-40-000-dushi.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Повечето хора не осъзнават прогреса който Бг е постигнала в сектора . Преди 10-15 г. тоя сектор на практика не съществуваше в икономиката на Бг , а в момента за най-големият производител на автомобили в света, сме една от двете му алтернативи за новият им завод - огромен успех . Да стискаме палци да изберат нас пред Турция - но имайте в предвид , че хоризонта на подобна инвестиция е 20 и повече години и анализа е много факторен отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Дори самият факт че сме с шанс 50/50 е огромен успех . А иначе Бг има вече много сериозна екосистема от производители на авто компоненти така че не е за подценяване отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не бъркам. Говоря за центрлите за управление, последните години масово се изнасят в столицата, а производството си остава в провинцията. Което никой не би го правил, ако не му се налагаше от административна точка, просто в България ако не си в столицата постоянно трябва да прескачаш до столицата за да свършиш някои неща. И стигаш до там да поддържаш 2 структури: едно производство в провинцията и един лускав офис - централа в столицата. Реално имаш увеличени разходи за управление, но в БГ е така. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Спомням си братята сърби какви ги пишеха до преди месец. Само на тях се бяха спряли... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години не бъркай централа за управление с промишлени халета ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ами и е избор турция и не е ... ти го гледаш от някаква скептична гледна точка за нас :))) . не е така ... много сме дръпнали спрямо 80-90 години . дип че сме в тенджерата и не го виждаш отстрани . в сърбия като правят по 200.000 фиата на година да не би те да ги карат :))) ... карат си старите трошляци и това е ... само като им видиш автопарка по улиците и няма нужда да слушаш/четеш бодряшките статистики на правителството им ... знаеш ли що народ българи работи по заводите на шкода и фолксваген по чешко и немско . немците не пасът трева ... дори че влизаме в новините на сериозните немски икономически медии е голям плюс за държавата ни . Бащицата да отваря дамаджаните с отлежалата , дето я пази за абитуренската на внуците , и да започва да черпи немската делегация :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ако завода е в България, то трябва да е в столицата, заради администрацията, която у нас е силно централизирана в стилицата. Все още сме далеко от електронното правителствои другите приказки които ги слушаме от 10г., а да направиш голям завод в провинцията и да ти се наложи да поддържаш централа в столицата, е безпредметно. Не че много фирми у нас не го правят, като например Фикосота, и една камара други фирми, които си изместиха централите в столицата, но да ти дойдат отвън и да правят двойна работа заради неуредената ни администрация, няма да стане. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години логистично НИКОЙ не строи промишлен конгломерат от такъв мащаб на най-скъпите терени и при най-скъпата работна ръка . никъде по света , поне онзи към който сме се запътили . освен този завод , ще има поне още 4-5-10 около него голями , те няма да дойдат сами . аз съм софиянец по принцип . човек , не може всичко да се бута в столицата , става некъв ужас тук . това трябва да е пловдив или стара загора ... така мисля . ама да видим ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар