Volkswagen напредва с процеса на избор на местоположението за новия си завод в чужбина. Според информация на Deutsche Presse-Agentur в шортлистата на кандидатите остават България и Турция. Въпреки това все още не е взето решение – по темата трябва да заседава и Надзорният съвет на своето заседание след Великден. Състезанието е отворено и нищо не е решено, поясняват пред DPA добре информирани източници.
И в двете страни разходите за персонал са много по-ниски, отколкото в Германия, а самата инвестиция е за около 1 млрд. евро. Компанията не коментира темата.
По-рано за плановете на VW за новото вложение алармираха Работническия съвет: служителите се притесняват за капацитета на съществуващите фабрики и призовават вместо да се правят нови инвестиции, да се използва един от съществуващите обекти.Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Салцгитер, в Полковице в Полша или в Гьор (Унгария). Според наличната досега информация окончателното решението за нов завод следва да се взема при следващия кръг на планиране на заседание на Надзорния съвет през ноември.
Според DPA България продължава да има добри шансове за вложението. В деня преди посещението на федералния президент на Германия Франк-Валтер Щайнмайер в София в началото на април група мениджъри на Volkswagen е разгледала немскоезична детска градина в столицата. Това също е едно от условията, които се преглеждат от Volkswagen - автомобилопроизводителят не иска да остави нищо на случайността при избора на бъдещото си местоположение.
Предвид големите инвестиции в електромобилността заводите за двигатели на автомобилния гигант са подложени на особен натиск. Електрическите двигатели изискват според предишни изявления на изпълнителния директор на VW Херберт Дийс с 30% по-малко работа. Това вероятно ще повлияе на броя на служителите, но Дийс подчерта, че Volkswagen ще се ориентира по демографската крива и просто няма да удължава наемането на нови хора на мястото на пенсиониращи се служители.
Неотдавна стана известно, че до 7000 работни места могат допълнително да бъдат премахнати в администрацията поради автоматизация. Базираният във Волфсбург производител на автомобили обяви в средата на ноември, че ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и цифровизация до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тези средства 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, каза Дийс.
Той също така обяви, че производствата на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъдат преместени в нов, допълнителен завод за асемблиране на множество марки, като се търси място в Източна Европа. В същото време производството на Passat ще бъде преместено от Емден в завода на Skoda в Чехия, докато в заводите на VW в Цвикау, Хановер и Емден ще се асемблират електрически превозни средства.
Новият завод ще трябва облекчи производството на Skoda. През миналата година главният изпълнителен директор на дъщерното дружество на VW Бернар Майер заяви, че капацитетът на заводите на Skoda в Европа е напълно запълнен.
преди 5 години Все пак България е в Европейският съюз, а валутния борд ни приближава към Еврозоната. Завод за асемблиране е добра възможност за нас - не е комбинат, не е производство, а ще е и за електромобили.... Дано! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години В София заради централната администрация? Да няма да висят по гишета за документи? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години То такива вече си ги имаме, завод за сглобяване нямаме. И двете са необходими. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години ама като че ли за България е по добре да се строят повече малки и средни предприятия за компоненти отколкото един голям за краен автомобил.Щото автомобила се произвежда и после нов и тн. а компонентите за жижнения цикъл на един автомобил може 2=3 да се произведат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години До 21 Само след няколко месеца ще разберем кой от двама ни е прав..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Мисля, че пичoвете от WV имат предвид друг списък:1. ЕС не е единствения пазар за автомобили2. Турция произвежда автомобили за почти всички големи автомобилни компании, което е значителен опит в автомобилното производство3. Инфлацията в Турция е възможност за намаляване на разходите4. Валутният борд в България с нищо не спомага за производството5. В Турция работната ръка е по-мотивирана и законодателството позволява 10-часов работен ден, което впрочем не се спазва от всички работодатели, много турци работят над 12 часа дневно.Но ще се радвам, ако България спечели състезанието. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Много рядко ни се случва но сега имаме огромния шанс да можем да бъдем победители и да привлечен 1 милиард евро инвестиции Шансовете са на страната на Българи защото 1.Бэлгария е член на Е С а Турция не е 2. Турция разработва собствен лек автомобил и скоро ще започне производство 3.Инфлацията в Турция е много висока и курса на лирата е нестабилен 4. България е във валутен борд и де факто е във еврозоната 5 Трудът е по евтин във България и условно постояните разходи са по ниско- електроенергия горива услуги Така че шанса е голям Но има нещо много важно което германците ще искат- ПРАВИЛАТА В БЪЛГАРИЯ ДА СЕ СПАЗВАТ ТАКА КАКТО СЕ СПАЗВАТ В ГЕРМАНИЯ И това зависи от политиците отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Хаххаха , и къде са сега победителите и победените ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Дано поне в третата да сме на стараната на победителите... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Според мен намесата на Турция в сирийската криза и охлаждането на отношенията й с ЕС и НАТО показват, че Турция в дългосрочен план е парадигма- тоест дългосрочно ние може да имаме демографска криза, но пък външнополитически стоим стабилно. Относно коментар 4 за образованието- това или е негативизъм или глупост, а може би и двете. Турското образование не е по- добро от българското- тестовете на PISA са показател за това. отговор Сигнализирай за неуместен коментар