Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.
„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той.
По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.
Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.
Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.
Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.
Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.
„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.
Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.
Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.
Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.
Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.
Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.
Вижте още във видеото
преди 5 години Сигурно сме единствената държава, в която хората умишлено искат да възпрепятстват не просто един бизнес, а цял отрасъл само от чиста злоба. Силно се съмнявам, че в Полша, Румъния, или друга източноевропейска страна е имало подобна дискусия. Всъщност съм убеден, че исканията на техните превозвачи са срещнали широка обществена подкрепа. Кога ли ще се научим, че като дърпаме каруцата в различни посоки не стигаме до никъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Пука ми, щото тираджиите крадат от осигуровки и мрънкат за 1000 евро повече, вместо да си изравнят официално заплатите с западна Европа.Понеже, обаче е по-лесно да ходиш да мяташ домати под брюкселските прозорци отколкото да мрънкаш срещу собствения си началник... затова сме на тоя хал, а не щото не ми пука за таксиджии и тираджии. Таксиджиите са същата стока. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Чорбаджиите-експлоататори ще го .....! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Ах вярно, монополът ще премине от Изток на Запад. Защото ще се прекрати дъмпингът. Няма лошо. Да видим колко конкурентни са дъмпинговите фирмички, когато не могат да икономисват от условията на труд :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Освен предстоящите фалити на транспортни фирми, следващият голям удар ще бъде, когато след няколко месеца отрежат Боко тикватa за еврозоната и това вече ще бъде краят на боковистите и герп. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Тия лобисти си излобираха промяна в закона и сега карат събота и неделя което го няма никъде в цивилизованите страни. Заради тях загиват хора по пътищата. Но за тях парите са по-важни. Се искат да лобират в Брюксел....Аз също смятам, че този пакет мобилност нарушава основни принципи на ЕС, но от друга страна ако го приемат, може следващата стъпка де е да забранят камионите през уикенда. Така, че излиза, че е по добре да го приемат. Нормалните хора не се интересуват кога трябва да почиват шофьорите. Просто искат да стигнат живи до морето, хотела, лозето и тн. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Забравете шофьорите , баш фирмите искат да ударят - шофьорската професия е 100 % конвертируема и мобилна . Ако условията тук бяха чак толкоз робски квито ги изкарват шофрите отдавна да бяха се чупили в западните фирми отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Като не ти пука, защо изобщо коментираш? То от това дето на никой не му пука за никого сме на тоя хал. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Трябва ли да ми пука за някакви тираджии, таксиджии всякакъв друг каруцарски транспортен електорат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Демокрация (сега и в древна Гърция):- Робите не гласуват.- Охлоса (безправните не гласуват).- Не гласуват жените (сексизъм).- Гласуват тия, де могат да носят оръжие (военна диктатура).- Робовладелците гласуват! Тогава и сега те упражняват власт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар