Превозвачите се събират отново на протест утре пред Европейския парламент в Страсбург, след като вчера евродепутатите все пак решиха да гласуват пакета "Мобилност" в сряда.
„Утре ще бъдем много повече отколкото бяхме съобщили. Надявам се на едно много сериозно присъствие пред ЕП на български, румънски, полски и превозвачи от други страни, които ни подкрепят“, каза пред БНР Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
„За нас е важно, че ние ще дадем отново сигнал към онази част от евродепутатите, които не са мотивирани по какъвто и да било начин, които са разумни и които наистина считат, че трябва да се гласува по съвест този пакет, който показва, че изцяло разделя Европа по географски признак… След вчерашното гласуване имаме надежда, коментира той.
По думите му битката в сряда ще е оспорвана, защото няма как такъв скандален текст да бъде възприет от всички държави. Според него целта на пакета „Мобилност“ е западните страни да „вземат този бизнес“. В тази връзка е и предложението, което върви към превозвачите – да пререгистрират фирмите си в Западна Европа, уточни той.
Йордан Арабаджиев подчерта за пореден път, че няма техническа възможност този пакет да бъде приет, дори да бъде гласуван утре в зала.
Евродепутатът Светослав Малинов е категоричен, че ще гласува „против” в сряда. „Имам ясна позиция против пакета „Мобилност” още от 2014 г.”, отбеляза българският евродепутат. Той посочи, че няма зла умисъл в закъснението му. „Нито беше мое намерение, нито успях да го предвидя”, заяви Малинов.
Той обясни в ефира на bTV, че не е успял да участва в гласуването за пакета „Мобилност” в Европарламента заради срив в диспечерската и компютърната система на летището във Франкфурт.
Малинов и още двама български евродепутати – Неджми Али и Николай Бареков, не са участвали в гласуването, което определи пакетът да влезе в дневния ред на последното заседание на Европейския парламент. 156 бяха гласовете „за”, а 154 – „против”. Така промените, срещу които протестираха българските превозвачи, влязоха в дневния ред „на косъм”.
„От 750 души 310 се оказаха в пленарната зала. Летището във Франкфурт беше пълно с колеги евродепутати. Цялата делегация от Литва закъсня“, посочи Малинов.
Той допълни, че в пакета са заложени текстове, свързани с връщането на превозните средства и съответно задължаването за почивка на шофьорите, които са специално измислени, за да намалят конкурентоспособността на българските автопревозвачи.
Малинов е категоричен, че има големи възможности за съпротива. „Убеден съм, че на по-късен етап задължителното връщане на превозното средство в страната, където е регистрираната фирма, ще отпадне”, подчерта още той.
Тримата отсъствали от важното гласуване относно пакета "Мобилност" български евродепутати сами носят политическата си отговорност и е редно сами да излязат пред всички и да заявяват ясно защо не присъстваха на гласуването. При всички случаи бяхме разочаровани да разберем, че гласуването е минало със 156 на 154 гласа. Теоретичната възможност да прекратим пакета е била налице. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Николай Рашков от Асоциацията на международните превозвачи.
Третият по големина бранш в България е транспортният бизнес, уточни Рашков. "Той е изцяло частен сектор, изграден от от собствени оператори на камиони и отделни по големина фирми. Превозът трябва да бъде разделен по видовете си. Различните видове дейност следва да се заплащат по различен начин. Всички български транспортни работници и шофьори са назначени на постоянни трудови договори пред европейското законодателство. Заплатата на международния шофьор в България и средностатистически дипломат от българска страна се припокрива", поясни той.
Междувременно транспортният министър Росен Желязков коментира пред Нова телевизия, че всеки член на Европейския парламент трябва да се организира, така че да бъде свободен и да бъде на навреме на заседание. "Нашата делегация можеше да промени решението. Затова ме е яд. Не се е очаквало, че проблеми с трафика ще доведат до закъснението на евродепутати. Вчера Петър Курумбашев ми се обади и ми каза, че самолетът, в който са пътували 7 от представителите ни, е задържан на нашето летище заради трафика във Франкфурт. Осигурихме бърза писта, за да може той да кацне навреме”, каза Желязков.
Вижте още във видеото
преди 5 години знам, оправил съм се, ама кво плачеш като вдовица за ... р ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Пак не можеш да разбереш, че умните и предприемчивите ще се оправят и да мине пакета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Знам какво искам и го постигам ; ) А ти приятелю продължавай да се тровиш със собствената си злоба и некадърност. ХАХА отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години И пак детето на човека ти е трън в очите, еййй, голяма завист бе човек. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години хахаха, нагъл тъ.панар ... и пак да повторя класически бакшиш, дето незнае кво иска. дано мине пакета! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Не мога да повярвам, колко промити мозъци има в тази държава. Абсолютно стадо овце. Като са ти криви властите, отивай пред парламента...не във форумите. Заплащането на шофьорите е съобразно българското законодателство. Като се пререгистрират фирми в европа, ще бъде според тяхното. Тогава обаче Макрон и Меркел, ще имат договор за транспорт с немска фирма и ще плащат навла както трябва, съответно и печалбата ще е по голяма в пъти. В момента западните спедиции се крепят на източните превозвачи, толкова ли сте загубени бе хора. Печалбата на превозвача е изпилена до край, шофьора взема повече пари от колкото шефа му печели на месец от камиона. Имате ли представа какви разходи калкулира един влекач на месец? Германия и Франция са в центъра на европа, всички по периферията ще търпят огромни загуби с това безмислено разкарване. Хиляди шофьори ще останат по пътищата на европа да се прибират на стоп. 70% от тях не знаят език, нямат опит, не познават регламента, никой няма да ги вземе никъде...разберете. Умните и кадърните пак ще са добре, ама стадото ще се разблее още повече, но ще е къснооооо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Отварям Ви ги - използвате безумно евтиния труд и нехайността на българските власти, за да ощетявате работниците. Върхът на цинизма обаче за мен е, че още отсега открито заявявате, че можете да си пререгистрирате фирмите в западни страни, ако директивата бъде приета. Демек на цялото общество открито заявявате, че ако се опита да Ви лиши от привилегиите, които получавате благодарение на безхаберието на хората, Вие на свой ред ще лишите страната и от малкото, с което уж допринасяте. Действияти Ви говорят само едно - още в момента имате финансова възможност да спазвате правилата, но понеже това удря по космическата ви алчност, не искате. И когато са на път да ви принудят да спазвате правилата, виете на умряло. Щото стандарта много ще ви спадне и щерката ще трябва да ограничи артистичните си напъни, а тати да се лиши от няколко мотора. А на пакета единственото, което не му е хубаво, е условието камионът да се връща празен до държавата си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Отварям Ви ги - използвате безумно евтиния труд и нехайността на българските власти, за да ощетявате работниците. Върхът на цинизма обаче за мен е, че още отсега открито заявявате, че можете да си пререгистрирате фирмите в западни страни, ако директивата бъде приета. Демек на цялото общество открито заявявате, че ако се опита да Ви лиши от привилегиите, които получавате благодарение на безхаберието на хората, Вие на свой ред ще лишите страната и от малкото, с което уж допринасяте. Действияти Ви говорят само едно - още в момента имате финансова възможност да спазвате правилата, но понеже това удря по космическата ви алчност, не искате. И когато са на път да ви принудят да спазвате правилата, виете на умряло. Щото стандарта много ще ви спадне и щерката ще трябва да ограничи артистичните си напъни, а тати да се лиши от няколко мотора. А на пакета единственото, което не му е хубаво, е условието камионът да се връща празен до държавата си. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Класически провален злобар. Направи нещо в тоя живот или си мълчи у вас на диванчето. Страхливо зайче морков не яде, мойто момче отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години класически нагъл бакшиш, прави бяха колегите по надолу... отговор Сигнализирай за неуместен коментар