Трудно можем да се ориентираме само по обява каква стока ще достигне до нас, потребителите, когато пазаруваме в интернет. Точно заради това, когато пазаруваме онлайн, законодателството ни дава повече права. Друг е въпросът как ние се възползваме от тях.
Това каза пред БНР Богомил Николов, изпълнителен директор на “Българска национална асоциация активни потребители”.
Според него все още много хора не се възползват от правото си да върнат стоката в 14-дневен срок. “За да можем да упражним това право, търговецът трябва да си е посочил физически адрес и координати“, посочи експертът, но коментира, че много малка част от потребителите правят такава проверка.
Богомил Николов е на мнение, че проблемите идват оттам, че “първо, става дума за стоки втора ръка и е свързан с малките обяви.
“При малките обяви, когато, да кажем, физическо лице си продава стария хладилник на друго физическо лице, нито едно от изброените потребителски права не е в сила“, даде пример изпълнителният директор на “Българска национална асоциация активни потребители”.
Богомил Николов обясни, че има много прикрити търговци, които всъщност са си търговци по занятие, но те вместо да продават през собствен уебсайт, пускат обяви в платформите за малки обяви.