Министърът на туризма Николина Ангелкова каза по време на парламентарния контрол, че започва кампанията "Неочаквана ваканция" от март до май, която цели да се популяризира възможностите за туризъм в България и да насърчи повече българи да почиват в страната. Досега двете издания на кампанията отчитат повишен интерес към пътуванията в страната извън традиционните летни и зимни месеци, отбеляза министърът.
Тя напомни и за друга кампания, която министерството започна, за 2019 г. - като година за популяризиране на вътрешния туризъм. Тя предвижда мерки за насърчаване на вътрешните пътувания в различни региони на страната, като целта е да се популяризират недостатъчно познати обекти, дестинации и събития. Ще се обърне внимание на по-малките общини, като се подготвя специализиран календар на събитията извън заложените в годишната програма за национална туристическа реклама.
По данни на НСИ, цитирани от министъра, през 2018 г. има ръст на броя на българите, пренощували в места за настаняване в страната, от 2,2 на сто на годишна база или над 9 млн. нощувки. Ръстът в приходите от нощувките е със 7,8 на сто или над 370 млн. лева.
В отговор на друг въпрос министърът Ангелкова съобщи, че ведомството работи за увеличаването на туристическите пътувания от Сърбия у нас. През 2018 г. са осъществени над 421 хил. туристически посещения на сръбски граждани в България, което е ръст от седем на сто на годишна база. Това поставя Сърбия на осмо място по отношение на международните туристически пазари у нас.
Сърбия е партньор на България и при разработването на комбинирани пакети за привличане на туристи от далечни перспективни пазари като Китай, които разглеждат Европа като цялостна дестинация, и държат да направят визита в повече от една страна.
/БТА/