Ново мащабно споразумение между Bulgaria Air и Air Italy ще даде възможност на стотици пътници да летят от София, Бургас и Варна до пет от най-големите градове и притегателни центрове за българи в САЩ и Канада – Ню Йорк, Маями, Лос Анджелис, Сан Франциско и Торонто. Съвместните полети са с трансферен пункт в Милано и започват от април. За съвместния бизнес съобщиха в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria Росен Димитров, главен оперативен директор на Air Italy, и Христо Тодоров, изпълнителен директор на Bulgaria Air.
Подобни codeshare партньорствата са обичайна бизнес практика в авиацията – при тях две или повече авиокомпании разпространяват билети за определени линии като част от тяхното редовно разписание. Една от компанията на това партньорство е оператор на авиолинията и извършва полетите по нея, а останалите компании са маркетингови партньори и продават билетите за полета от свое име и под собствен код.
„Ние правим мониторинг на пазарите, които са интересни за превозвача. Италия след английския пазар е най-големият пазар за България като пътникопоток. От гледна точка на нашето опериране до Милано направихме анализ кои са превозвачите, които имат база от Милано. След това направихме контакт с Air Italy и започнахме разговори с тях за възможност за сътрудничество“, информира Христо Тодоров. Изпълнителният директор на Bulgaria Air напомни, че Италия е изключително важна дестинация за българите.
Според Росен Димитров причина за партньорството е фактът, че има голяма българска диаспора в Северна Америка. “Ползите от това партньорство са възможността италианците да посетят България, българите да посещават Италия, както и това, че те по този начин могат да летят и до Северна Америка”, каза главният оперативен директор на Air Italy.
Христо Тодоров информира, че договорът официално ще бъде обявен днес. Той пресметна, че сътрудничеството ще увеличи двойно полетите от страната ни до Италия и така ще се увеличат предложенията на пазара за пътуване. Целта на проекта за следващата година е полетите до Милано да са всеки ден на база на следващите дестинации, които се очаква Air Italy да открият през зимата. Двете компании обмислят в порядъка на две години да има директни полети до Америка и Канада.
"Партньорството включва инвестиции и от двете страни. „Всеки превозвач поема разходите за своето опериране, но ползите за всяка една от страните са това, че с това партньорство всеки получава допълнително дестинации и трафик, които в противен случай той не би имал. Точно на базата на този допълнителен трафик, който очакваме от възможностите, които създаваме, ние правим и това увеличение на капацитета“, поясни Тодоров.
Росен Димитров смята, че така може да бъде стимулиран трафикът в България.
Цените на полетите ще се определят в зависимост от разходните елементи, търсенето и предлагането по съответната дестинация. „Тъй като и двата превозвача имаме интерес това сътрудничество да се развие, ние се стремим да предложим максимално добри цени на пазара. Ще можем да предложим на пазара най-ниски цени за Америка, които ще започват от 537 евро в двете посоки с включени всички летищни и други такси като крайна цена за клиентите“, допълни Христо Тодоров.
Благодарение на ново търговско интерлайн споразумение пътниците на Bulgaria Air ще могат да пътуват с полети на Air Italy между Милано Малпенса и Лос Анджелис, Маями, Ню Йорк, Сан Франциско, Торонто, както и към десетки други дестинации на италианския превозвач в Азия и Африка. Сред тях са Кайро, Лагос – най-големият град в Нигерия, както и до египетския курортен пристанищен град на Червено море Шарм Ел-Шейх. За по-голямо удобство и избор, националният превозвач удвоява и броя на полетите до Милано – те ще се изпълняват всеки вторник, сряда, четвъртък и неделя. От днес се продават и първите налични полети от партньорството, които стартират сна 31 март.
Самолетни билети за маршрутите Италия/България по новото codeshare споразумение са достъпни за закупуване от туристическите агенти, чрез уебсайтовете на двете авиокомпании и центровете за обслужване на клиенти на Bulgaria Air и Air Italy от 31 март.
Как ще осигурят незабравимо преживяване за своите пътници авиокомпаниите? Какви нови екстри има в бизнес класата? От какви нововъдения ще се възползват пасажерите от икономичната класа? Защо се налага прпомяна в маршрутите на полетите?
Повече от разговора в студиото очаквайте във видео материала.