fallback

Българските изби търсят пазар за виното в Китай, Япония и САЩ

Най-силна е конкуренцията на британския пазар, заяви Галина Нифору

09:38 | 15.02.19 г.

От няколко години у нас се работи за извеждането на българското вино на международни пазари, които се считат за най-важни – Китай, Япония, САЩ и Канада. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Галина Нифору, председател на Българска асоциация на износителите на вино

Скоро за пръв път българско вино ще се появи на канадския пазар, каза тя в предаването „Светът е бизнес“ с водещ Ивайло Лаков. 

Нифору коментира и мястото на българските вина на пазарите в САЩ. „Американският консуматор е много любопитен и непредубеден. За него не е проблем да опита нещо ново, да го хареса и да стане лоялен клиент на даден бранд“.

Гостът посочи, че най-голям пазар за България от експортните дестинации остава Русия, но предлаганите вина там са на по-ниска цена.

„Европейските пазари също се отварят, започват да се изнасят вина на по-висока цена. Полша е една от добре развиващите се страни в това отношение“.

Като най-конкурентен винен пазар в света Нифору определи британския.

Консумацията и на българския пазар расте, добави гостът. Тя отбеляза необходимостта от по-детайлно райониране на вината, за да може консуматорите у нас да се ориентират по-лесно.

„Избите в България са 260...Всички те се развиват, искат да показват нови марки, вече залагат малко повече на маркетинга“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:20 | 10.09.22 г.
fallback