Manchester Airport Group (MAG), най-голямата британска летищна група, потвърждава, че ще участва в тръжната процедура за отдаване на концесия на Летище "София" за следващите 35 години.
На 1 февруари българското правителство обяви 3 април 2019 г. за краен срок за подаване на заявления и оферти за концесията на летище София. Investor.bg припомня, че този срок се удължава за четвърти път.
Заедно с партньора си в консорциума, китайския строителен гигант BCEG, MAG имаше готовност да подаде своята оферта в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) в София днес, 5 февруари, пише в прессъобщението на MAG.
От MAG заявяват, че не са поискали това удължаване на крайния срок, но ще участват в тръжната процедура и ще подадат оферта до новия краен срок.
Андрю Харисън, изпълнителен директор по летищни услуги на MAG, напомня, че миналата година летищният оператор официално обяви интереса си в тръжната процедура по отдаване на концесия на летище София. “MAG подкрепя стратегията на българското правителство да привлече международен оператор, за да стимулира икономическия растеж в България чрез повишаване свързаността над създаване на подобрена летищна екосистема, която да е достойна за статута на София като европейска столица. MAG вярва, че тази концесионна процедура ще бъде от огромна полза за България”, убеден е Харисън. MAG управлява три от основните летища във Великобритания – Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии. В момента летищният оператор инвестира над 1,5 млрд. английски лири (3,2 млрд. лева) в летищата си във Великобритания, а BCEG строи най-големия конструктивен проект в авиация в света – пекинското международно летище Даксинг.