fallback

Глобиха "Метро" с 15 млн. лева за сравнителна реклама

Проверка на КЗК е започнала след сигнал от "Лидл"

16:24 | 04.02.19 г. 5

Санкция от 14,9 млн. лв. е наложена на „Метро Кеш eнд Кери България“ ЕООД за неразрешена сравнителна реклама от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Глобата достига 2% от общия оборот на търговската верига за 2017 година, съобщи антимонополната комисия.

Преписката е образувана по искане на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД.

Комисията постановява прекратяване на нарушението и разпорежда в едноседмичен срок „Метро“ да го огласи за своя сметка в два национални ежедневника. 

При проучването КЗК установява, че от 5 март до 25 юни 2018 г. „Метро“ провежда имиджова рекламна кампания, която включва телевизионна, радио, интернет и външна реклама, като част от рекламните послания (видеоклипове и текстове) и към настоящия момент са налични на Facebook страницата и Youtube канала на дружеството.

Комисията приема за неразрешена сравнителна реклама следните сюжети и послания:

„ … Италианската/бирената/барбекю седмица свърши. Сега е азиатската/ чаената/веганската …“,

„Не сменяй вкуса, смени магазина. При нас италианската/бирената/барбекю седмицата е през цялата година. Метро. Имаме го“,

„Заповядай от 01 януари до 31 декември на бирена, италианска, азиатска, испанска, мексиканска, вегетарианска и каквато още седмица се сетиш. Метро.Имаме го“.

Според КЗК с тези реклами се дискредитират и опетняват репутацията и доброто име, положението и дейностите на „Лидл България ЕООД енд КО“ КД и се създават предпоставки за извличане на нелоялно предимство от известността на конкурента и практиката му за „тематични седмици“ за определени традиционни кухни.

Създава се възможност за пренасочване по недобросъвестен начин на потребителите от „Лидл“ към магазините на „Метро“, е решила КЗК.

В своето становище „Метро“ оспорва всички тези твърдения като погрешни и неоснователни. Търговската верига посочва, че в разглежданата реклама не се идентифицира конкретен конкурент.

„Метро“ изразява резерви за наличието на преки конкуренти отношения с „Лидл“, доколкото е търговец на едро, който прилага специфичния подход „кеш-и-кери“.

Според Метро клипът е насочен към специфична аудитория (като любители готвачи, собственици на заведения за хранене и други, търсещи по-специфични продукти, които обикновено не се намират в повечето супермаркети).

Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София област в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:06 | 13.09.22 г.
fallback