fallback

Емил Димитров: Целта на Закона за горивата е да има повече пари за пенсии

Едни хора искат специални условия, каквито не съществуват никъде, и отказват да излязат на светло, твърди депутатът

12:14 | 04.02.19 г. 3

Целта на Закона за горивата е да се събират повече пари, които да се дават за пенсии. Някои хора в парламента въобще не се занимават с тази тема, но истината е, че освен ДДС най-големите приходи в хазната са именно от акцизите на цигарите и горивата. Това каза в ефира на bTV депутатът от „Обединени патриоти” Емил Димитров-Ревизоро, който е и вносител на секторния закон. Той обясни, че законът вече е в сила, но има 6 месеца, в които трябва да се изготви наредбата към него. Разбира се, по норматива биха могли да се направят още корекции, ако се налага, добави той и категорично отхвърли обвиненията, че при приемането на промените не са били допуснати и изслушани всички гледни точки на всички засегнати търговци. 

„Как е при лекарствата – имаме големи вносители, а всичко останало са търговци на дребно. Дали аптеката е в някое село, дали е верига, това е търговец на дребно. И при горивата е така, и при цигарите. Имаш голям данъчен склад на производител или вносител и всичко останало са търговци на дребно. При горивата търговците на едро са задължени да имат данъчни складове и въз основа на количествата, които миналата година са внесли, да провизира 60-дневни запаси, които възлизат на почти 1 млрд. лв. При търговците на дребно няма такива задължения. И затова всеки иска да е търговец на дребно, за да не му се налага да трупа запаси“, посочи бившият шеф на Агенция „Митници“.

Според него „голямата болка“ на малките търговци с горива са текстовете в секторния закон, които разграничават различните типове бензиностанции.

„Много от малките търговци се криеха зад земеделци и твърдяха, че са земеделски бензиностанции, други пък се криеха зад ведомствените пунктове за продажба на гориво. Сега няма как да продължава тази практика и всички трябва да са на светло. Регистрацията е напълно безплатна, банковата гаранция отпадна. Нямат основателна причина да не искат да се регистрират, освен мотив да седят в сивия сектор“, посочи още Емил Димитров.

По думите му едни хора искат специални условия, каквито не съществуват никъде  – това са около 150 камиона. Те искат хем да са превозвачи, хем да са собственици на бензиностанции.

Тези хора искат да са превозвачи, да не са бензиностанции, но всъщност търгуват на едро с бензин, обясни депутатът. Това го няма никъде в Европа, допълни Димитров.

„Тези хора не искат да се впишат в легалния бизнес. Категорично няма лобиране за едрия бизнес. Аз лобирам за легалния бизнес", посочи бившият шеф на митниците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:56 | 12.09.22 г.
fallback