Проучване на пазарите на платена телевизия, интернет и пакетни телеком услуги в България показва, че има близо 30% сив сектор на пазара на телевизионно разпространение. Съпоставка на данните от проучването и данните, подадени от операторите, достъпни в публичния регистър на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС), показва разлика от повече от 680 хиляди абонати на платформените оператори, които не са декларирани пред комисията.
Най-голямо е разминаването при кабелните оператори – повече от 540 хиляди абонати, съобщиха от Би Медиа Консултант.
Резултатите от проучването показват мащабите на кабелното пиратство в страната, съобщиха от Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори АБРО и Сдружението за защита на легалното разпространение на програми ТеРаПро. Анкетата обхваща 15 404 ефективни интервюта, проведени в 28-те области на България.
Пиратството в сектора кабелно разпространение се отразява пряко на всички творчески индустрии, тъй като приходите, които абонатите плащат, не достигат до създателите на съдържание. Тези приходи остават скрити и за органите на НАП, коментираха експерти на кръгла маса, на която беше представено националното проучване на пазарите, инициирано от телевизионната индустрия и платформени кабелни и сателитни оператори от Би Медиа Консултант.
Данните от проучването ще бъдат предоставени на Комисията за регулиране на съобщенията, СЕМ, Комисията за защита на конкуренцията, Министерство на културата и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.