fallback

Спорният пакет "Мобилност 1" се отлага за следващия Европарламент*

Транспортната комисия на ЕП реши камионите да се връщат в страната на произход на всеки 4 седмици

14:52 | 10.01.19 г. 3

Министърът на транспорта Росен Желязков зарадва българските и румънските превозвачи с новината, че нито един от трите доклада по пакета "Мобилност" няма да влезе в пленарна зала на Европейския парламент. Това означава, че лошата вест, която преди това смрази протестиращите, се отлага, пише Dnes.bg

„Заедно с вашата категорична подкрепа и справедливи искания два от докладите по пакета "Макрон" за командироването на шофьорите и за почивките в кабината не са приети, а третият доклад - за връщането на камиона на всеки 4 седмици, беше утвърден от транспортната комисия. Но решението й противоречи на съвета на министрите. Към момента заради създалата се ситуация, която е безпрецедентна, трите доклада няма да влязат в пленарна зала“, обясни министърът.

Два от трите законопроекта, заложени в пакета „Мобилност“ не бяха приети от транспортната комисия. По този начин гласуването на пакетa няма как да влезе в пленарна зала на Европейския парламент, обясни пред Bloomberg TV Bulgaria Йордан Арабаджиевизпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Според Арабаджиев усилената работа на нашите евродепутати и министъра на транспорта Росен Желязков в последните дни e успяла да обърне резултата.

След промените пакет „Мобилност“ ще се разглежда евентуално вече от следващия Европейски парламент, добави още Арабаджиев.

Той призова за много активна роля на правителство и евродепутати, които още от самото начало на промените да се борят за българския национален интерес.

Според евродепутата Петър Курумбашев положението с Европейския съюз е "Сит на гладен не вярва".

"Няма да приемем и да допуснем огромни сектори от българската икономика да бъдат откъснати", заяви и лидерът на ПЕС Сергей Станишев, цитиран от "24 часа".

Евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков приветства множеството с думите: "Вие извоювахте тази победа, вие ни помогнахте".

По-рано днес беше съобщено, че комисията по транспорт в Европейския парламент не е приела важните за България искания, свързани с международните превози, тя отхвърлила поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност".

Гласуването стана на фона на протест на българските превозвачи в Брюксел срещу плана "Макрон". Според бранша приемането им въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Стотици протестиращи се събраха в центъра на белгийската столица, за да изкажат недоволството си. В протеста се включиха и колеги на българските превозвачи от Румъния и Полша.

Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение. Този опит беше напът да постави началото на края на Европейския съюз, но не успя, посочва се в обща позиция на българските представители в Европейския парламент след проведеното гласуване в Комисията по транспорт и туризъм по Пакет „Мобилност“.

Ние не допуснахме Комисията по транспорт да приеме цялостно решение по Пакета „Мобилност“. За нас е недопустимо при положение, че са отхвърлени две от трите предложения, този въпрос да се поставя на разглеждане в пленарна зала. Очакваме всички институции в България да продължат своите усилия в подкрепа в тази битка за отстояване на нашите национални интереси, пише в позицията.

„Едининят пазар трябва да остане отворен, но без социален дъмпинг в ЕС“ – така защити законодателните промени, станали известни като Пакета „Макрон“, германският евродепутат Исмаил Ертуг.

Той посочи пред БНР, че източноевропейските компании работят за три пъти по-ниско заплащане спрямо западните.

„Трябва да се борите за правата на вашите водачи, а не да ограничавате заплащането за вашите фирми. Трябва да направим нещата по-справедливи и вашите шофьори да имат по-достоен живот. Недостигът на шофьори се дължи на лошите условия“, смята той.

Той защити предложението за връщане на камионите на четири седмици в страната на регистрация и нощувки извън  кабината.

„Дневната почивка трябва да е в кабината, но не и редовната от 45 ч. заради липсата на медицинско оборудване и условията за водачите. Има червени линии, когато хората трябва да почиват, те трябва да излязат от работното място, което важи и за останалите страни по света“, каза евродепутатът, но призна, че ще има и затруднения, ако шофьорът трябва да остави камиона и да пътува 50 км до най-близкия хотел.

*Новината е допълнена в 16:55 ч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:55 | 14.09.22 г.
fallback