Хаосът, който се случва със системата за електронни винетки, е само началото на поредица от проблеми, които ще имаме с тол системата. Тази позиция изрази Богдан Милчев от Института за пътна безопасност, който се включи в задочен отговор на въпрос на слушател на БНР.
По-рано днес от пътната агенция посъветваха шофьорите, въпреки дадения гратисен период, да купуват винетки, защото е възможно да бъдат глобени. Вчера управителят на АПИ Светослав Глосов каза, че до 15-ти януари КАТ има право да глобява за хартиени винетки, а създадените групи за контрол ще съдействат на шофьори, които нямат електронни винетки.
Въпросът е защо, след като има гратисен период, който беше обявен официално до 15-и януари, за да може тази система да тръгне, защо днес беше заявено, че все пак КАТ ще има право да глобява за хартиените винетки.
“Проблемът идва от начина, по който се управлява цялата тази инфраструктура и това ръководство, което управлява тази инфраструктура в момента със своите изявления – от една страна, това което вие казвате, че има гратисен период, след това казват – да де, ама не е съвсем гратисен период, и в крайна сметка трябва да е ясно, че гратисни периоди с изявления не може да има“, каза Милчев.
Трябва да има нормативен документ, нормативен акт, такъв документ няма. Такива устни изявления, които целят да отнемат някакво обществено напрежение, показват колко силно некомпетентно е това ръководство на АПИ, каза още той.
"Управителите на АПИ превърнаха за последните 3 години нашите пътища в най-големия проблем на българското правителство. Ние нямаме седмица, в която няма скандал. Ние имаме проблеми по цялата инфраструктура и е необходима коренна промяна", смята той.
По думите му премиерът трябва да потърси отговорност на управителния съвет на АПИ, защото ще дойде време, когато той ще трябва да носи отговорност от тяхно име за своя сметка.
Милчев смята, че проблемите с тол системата тепърва предстоят.
Първият проблем, който възникна беше с това как функционира технически системата. Вторият проблем – имаше недостатъчно монтирани уреди, които да могат да се закупуват по границата и така нататък. Следващият проблем идва – дали да се взимат винетки през населените места, или не. Това е само за първите три дена, а системата не е започнала да функционира, коментира Богдан Милчев.