Само преди броени дни „Лидл България“ отбеляза 8 години на българския пазар. Историята на успеха на компанията започва на 25 ноември 2010 г., когато в рамките на този един ден веригата открива първите си 14 магазина в 11 града в страната. Следва безпрецедентен темп на развитие – въпреки че стъпва последна на българския пазар, само за 5 години „Лидл България“ се превръща във втората по оборот и пазарен дял търговска верига в България. За тези 8 години веригата инвестира над 880 млн. лв., с които разширява търговската си мрежа до вече 91 магазина в 46 града и отваря втори логистичен център до с. Кабиле. Днес компанията се нарежда сред най-големите работодатели, инвеститори и данъкоплатци в страната, като от създаването си работи съгласно силна корпоративна култура и високи морални ценности в подкрепа на българската икономика и стимулиране на местния бизнес. Веригата активно допринася и в посока развитие на местните общности чрез редица социално отговорни инициативи, които помагат на хората в различните региони в страната да водят по-качествен и пълноценен начин на живот. „С това показваме, че успешният бизнес модел може да бъде устойчив и социално отговорен“, сподели Бисер Инчовски, управител ресор „Централизирани дейности“ на Лидл България. Едно от характерните предимства на Lidl е предлаганото най-добро съотношение качество-цена, което е сред ключовите причини за постоянно нарастващия брой клиенти на веригата. Затова въпросът „Качество или цена?“ не съществува в Lidl, просто защото клиентът получава и двете. Добавяйки удобните локации, прегледната стокова подредба, добре селектирания асортимент и разнообразието от собствени марки, Лидл България се превръща в онзи модерен дискаунтър, който потребителите предпочитат. „Осъзнаваме, че колкото по-доволни са нашите клиенти, толкова по-голям е и нашият успех. Затова им дължим най-доброто – максимално добро и любезно обслужване, прясна и качествена стока, чисти и спретнати магазини и бързо и качествено обслужване на каса“ сподели Георги Иванов, управител ресор „Продажби и логистика“ на Лидл България. Партньор на българските производители От стъпването си на пазара през 20110 г. Лидл България работи с българските производители и развива дългосрочно и устойчиво партньорство. С 40% от българските компании, с които стартира работа от самото начало, компанията работи и до днес, когато Lidl предлага продуктите на над 170 местни производители. Веригата изгражда дългосрочни партньорски отношения с тях и като такива им предлага много повече: подобряване на качеството на продукцията, ръст на продажбите и производствените обеми, разширяване на бизнеса и модернизиране на производството, повишаване на конкурентоспособността на българския и международните пазари. Пример за успешно партньорство в тази посока е „Родна стряха“ - първата продуктова линия с повече от 80 висококачествени продукти само от български производители. Търговската верига дава реален шанс за устойчиво бизнес развитие на родните производители, като им осигурява и възможност за експорт реализация в мрежата на Lidl от над 10 500 магазина в 30 държави. Вече са налице десетки успешни български примери на компании, които благодарение на Lidl, успяват да излязат на международни пазари и да реализират само за няколко месеца продажби, които в България реализират за 10 години. Например, в резултат на Балканската седмица през 2017 г. само за една седмица българските доставчици успяха да реализират оборот за над 3 млн. лв. Или пък успешният пример на сурови барчета – освен в България, през тази година продукти на производителя станаха част от постоянни асортимент на Германия, като до края на годината предстои да започнат постоянен износ за Дания и акция в Полша. Първоначалните поръчани количества само за Германия до момента надхвърлят 1 млн. бройки. Всички подобни примери са още едно потвърждение на факта, че при наличие на качествен продукт и отговорен производител, Lidl като партньор може да предложи много възможности за развитие и растеж. „Чрез партньорството си с Lidl все повече родни производители стават по-конкурентни на международните пазари. До края на 2018 г. 37 български производители ще изнесат 86 продукта в държави, в които Lidl оперира. И за в бъдеще ще продължим да бъдем коректен и надежден партньор на българския производител“, сподели Драгомир Илиев, управител ресор „Стоково снабдяване и маркетинг" на Лидл България.
fallback
Lidl отбелязва сериозни инвестиции в България през последните 8 години
Днес компанията се нарежда сред най-големите работодатели, инвеститори и данъкоплатци в страната
12:54 | 06.12.18 г.напиши коментар
fallback