По 400 лева средно е сумата, която са похарчили пазаруващите български потребители по време на Черния петък. Това сочат данните, предоставени на bTV от Комисията за защита на потребителите.
През деня са извършени 250 проверки в цялата страна, за да се види реални ли са отстъпките. Установени са 15 нарушения. В повечето от тях търговците анонсират голям процент намаление, но се оказва, че той важи едва за няколко стоки.
По данни на един от най-големите сайтове за онлайн пазаруване у нас само през първата половина на Черния петък, българите са похарчили около 25 млн. лева.
Най-търсените стоки са домашни електроуреди, детските играчки и козметичните продукти.
„Случаите на нарушения не са много, но те отново показват, че не трябва да се предоверяваме на леко истеричните нотки, които се долавят в множеството анонси, реклами, покани към потребителите да се включат в тази кампания. Има достатъчно време, включително и преди Коледа и Нова година, за да преценят хората разумно и обективно доколко ще платят истински ниска цена за това, което ще отидат да си купят”, коментира председателят на КЗП Димитър Маргаритов.