Крайпътни рекламни съоръжения ще бъдат обезопасявани с цел осигуряване на т.нар. „свободна от препятствия зона“ и повишаване на безопасността. Целта е да се намалят пътно-транспортните произшествия при напускане на платното за движение.
Това предвижда проект за изменение на Наредбата за специално ползване на пътища, с който ще се завишат изискванията към билбордове, тотеми и лога на търговски крайпътни обекти, съобщи регионалното министерство.
На обезопасяване с ограничителни системи за пътища ще подлежат рекламни съоръжения, разположени до 16 м от ръба на настилката на автомагистрали, до 13 м от края на скоростните пътища и до 8 м извън първокласни, второкласни, третокласни или местни пътища. Обектите извън тази зона не се нуждаят от обезопасяване. Абсолютното минимално разстояние за поставяне на рекламно съоръжение продължава да е 3 м от ръба на пътната настилка.
Предвижда се забрана за реклами в тунели, над и около портала на тунела, както и на разстояние по-малко от 600 м преди тях, когато са на скоростни пътища, и 200 м при останалите случаи.
При неизпълнение на предписаните мерки се предвижда отнемане на издаденото вече разрешение, прекъсване на достъпа до съоръженията или демонтирането им.
С промените се допуска изграждането на нови пътни връзки в зоните за престрояване пред кръстовища и пътни възли, шлюзове, връзки на пътни възли и уширени пътни участъци, предназначени за кацане на самолети.
Измененията включват още отмяна на разпоредбите за представяне на удостоверения за регистрация, издавани от Агенцията по вписванията, и за наличие или липса на данъчни задължения.
Проектът е публикуван за обществено обсъждане.