Постоянният ръст на туристи в България се запазва, а устойчив ръст както в летните, така и в зимните курорти. Необходимостта от нова инфраструктура, влекове и писти обаче е повече от неотменима. Това коментира по БНР Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.
Тя поясни, че зимният продукт като цяло е по-скъп заради целия сбор от услуги, а също и поради факта, че сезоните, поради много причини се скъсяват.
“Това прави по-големи инвестициите от страна на частния сектор. Съоръженията за изкуствен сняг са развити и функциониращи, но има и необходимост от търсене на алтернативни предложения при невъзможност да се карат ски", посочи Полина Карастоянова и каза, че „всички измислени в туристическия бизнес възможности за приятни преживявания се предлагат и от нашите туроператори и хотели”. Тя уточни обаче, че има две предпоставки за развитие на туризма – развита инфраструктура и достъпност на самите курорти с лифтове, влекове, писти.
На въпрос защо много българи предпочитат съседни страни Карастоянова отговори, че туризмът е динамична индустрия и привличането на чужди туристи е естествена част от нея.
Карастоянова открои два ключови проблема – кадрите и рекламата. Тя смята, че е трябвало още преди 10-15 години да се заложат мерки за подготовка на кадри.
"Мерките с Украйна и Молдова са твърде палиативни и не решават въпроса", смята изпълнителният директор на Националния борд по туризъм.
Според Полина Карастоянова ясен е моделът, по който се правят промените в Закона за туризма.
„Промените се предлагат от министерството, допълват се от организациите в Националния съвет по туризъм, прави се и публично обсъждане. Само предложенията с консенсус или поне значителна подкрепа влизат в Министерския съвет или Народното събрание. Не всички предложения стигат до реализация", потвърди Полина Карастоянова.