fallback

Ще започнат ли ресторантите да сервират безплатно вода?

Често хората забравят да пият и по една чаша вода на ден, заяви диетолог

10:16 | 26.10.18 г.
Автор - снимка
Създател

Брюксел препоръчва на ресторантите да предлагат безплатна вода. Това е само една от мерките, които Европейският парламент взима за равния достъп до качествена питейна вода.

Изключително важно е да сме добре хидратирани, често хората забравят да пият и по една чаша вода на ден, вместо това пият кафе, коментира пред БНТ диетологът д-р Мария Николова. Тя препоръча на хората винаги да пият вода с кафето. По думите й много често в следобедните часове човек е изморен, но причината е дехидратацията.

Жените по нейна препоръка трябва да пият поне 2 литра на ден, а мъжете 2,5 литра. Чувството за жажда се появява, когато сме дехидратирани над 10%. Пиенето на вода трябва да се възпитава като миенето на ръцете, смята тя.

Според председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Атанас Димитров практиката да се сервира питейна вода е от десетилетия.

Въпросът се повдига може би заради намаляването на употребата на пластмаса и глобалното замърсяване, смята той.  Димитров заяви, че минералната вода е избор на клиента.  Поради съмнения за чистотата на чешмяната вода клиентите искат водата в затворен съд, затова според него институциите трябва да гарантират качеството на чешмяната вода. 

Д-р Мария Николова подчерта, че показателите на водата се контролират и параметрите са в норма, друг е въпросът за качеството на водопроводната мрежа. Абсолютно е безопасно да се консумира чешмяна вода, смята тя.

Шефът на Евро Ток България (организация на добрите готвачи) Георги Иванов коментира, че протоколно в ресторантите у нас се заобикаля моментът да се сервира питейна вода. Една от причините е по-доброто представяне на определени продукти.

Във всеки един новоизграден обект има филтри, които гарантират питейната вода да бъде качествена, обясни той. 

В Европа, когато човек отиде на ресторант от определен клас, не го питат дали иска вода, а сервират една чаша, хляб и масло. Тогава човек решава дали да поръча допълнително някаква марка вода или да продължи да консумира тази, която се предлага.

На въпрос защо у нас не се сервира веднага вода Атанас Димитров отговори, че това е култура на потреблението.

Водата не нарушава храносмилането. Ние живеем в климатизирани помещения, стоим дълго на топло и е важно да се хидратираме, подчерта д-р Мария Николова.

Според нея хората трябва да получават безплатна вода, а когато не я получават, да я изискат.

Трябва да се въвеждат добрите практики, заяви Георги Иванов. Той посочи, че  постоянната смяна на хора в заведенията изисква усилия за поддържане на определен стандарт. Това е най-трудното, защото в един момент се абдикира от стандартите, но това е част от мениджмънта на определеното място - да се подсигурява комфортът на потребителите, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:47 | 10.09.22 г.
fallback