fallback

Николина Ангелкова: На второ място сме след Исландия по запаси от минерални води

Интерактивната карта за балнео и СПА дестинациите ще бъде готова след около месец, каза министърът на туризма

16:19 | 04.10.18 г.

Страната ни е щедро надарена от природата и заема второ място на континента след Исландия по запаси от почти всички видове минерални води, използвани от древността до днес. Проучени са над 600 минерални водоизточника с 1600 извора и общ денонощен дебит над 270 млн. литра и ние ще работим много за тяхното използване. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на дискусия в Централния военен клуб по проекта за седем балнео и СПА дестинации, цитирана в прессъобщение от ведомството. 

Ангелкова обяви още, че находищата на минерална вода изключителна държавна собственост са 102, а дебитът на водата е приблизително 5000 литра в секунда. Повечето от тях извират от голяма дълбочина и са изключително чисти, подчерта министърът. По думите ѝ изключителните природни богатства у нас - климат и минерални води, са основа за развитието на туристически продукти.

Важен фактор за успешното развитие на здравния, СПА и балнео туризъм са и 54-е лечебни курорта в страната, които стават все по-популярни в чужбина, каза Ангелкова.

Проектът за 7-е балнео и СПА дестинации е разработен с помощта на 50 общини, чиито становища са взети предвид. Експертната група, работила по темата, е очертала два основни фактора при разработване на дестинациите - наличието на минерална вода с активно и разработено находище и разпознаваемостта на региона, в който се намират. Проектът може да бъде допълван и надграждан, като сега той включва 60 общини на територията на цялата страна.

Новите 7 балнео- и СПА дестинации ще бъдат включени във всички събития, с които популяризираме България, и ще насърчат допълнително притока на повече туристи от страната и чужбина към вътрешността на страната, обяви още Ангелкова.

Тя каза още, че проектът ще бъде финализиран тази есен, след което дестинациите ще бъдат дигитализирани и качени на страницата на Министерството на туризма и на интернет платформата iLоveBulgaria.

Дестинациите ще бъдат включени в рекламните каталози за популяризиране на страната, както и в кампаниите, с които представяме България по изложения и форуми, поясни министърът. Тя подчерта, че разработването на балнео- и СПА направленията е част от цялостната стратегия на министерството за утвърждаване на България като целогодишна дестинация.

"Смисълът на проекта е да се надгражда устойчиво това, с което вече разполагат регионите, и то на база високо качество", заяви министър Ангелкова. По думите й преимуществата на този вид туризъм за икономиката са свързани с предоставянето на комплексна услуга, привличане на по-платежоспособни гости, преодоляване на сезонността с оптимална запълняемост и откриване на нови работни места.

Сертифицираните балнео, СПА и уелнес центрове в момента са 113. Експертната комисия по сертифициране вчера е разгледала още 4 заявления, които ще бъдат одобрени, информира Ангелкова. 

На дискусията присъства и зам.-кметът на София Тодор Чобанов, който каза, че за реставрация и поддържане на обектите, предлагащи балнео- и СПА туризъм, ще се разчита на публично-частното партньорство и ще се работи в тясно сътрудничество с бизнеса. 

По време на дискусията бе представен потенциалът на Софийската балнео- и СПА дестинация, чието начало се корени в древността още от термите на Константин Велики. Включените обекти правят столицата ни с нейните 30 минерални извора един от най-предпочитаните райони за уелнес и медикъл туризъм не само в страната, но и в региона. Обсъдени бяха и възможностите на „Старопланинската“ СПА и балнео дестинация.

Можем да отчетем доста по-голям ръст на посещения и на чуждестранни, и на български туристи, каза още Ангелкова и припомни данните на НСИ към края на август 2018 г. – от януари до август страната ни е посетена от близо 7 млн. чужди туристи, като ръстът в броя им е близо 6% спрямо същия период на предходната година. За да можем да продължим тренда, е необходимо да засилим интереса към специализираните видове туризъм, сред които балнео- и СПА, културно-историческите, винено-кулинарните и други профилирани маршрути заемат водещи позиции. Така ще постигнем стратегическата си цел за превръщане на България в конкурентна дестинация за качествен целогодишен туризъм, каза още тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:29 | 13.09.22 г.
fallback