В България нямаме проблеми с проектирането на магистрали, но от гледна точка на поддържането има голям проблем. Това каза преподавателят от УАСГ проф. д-р Румен Миланов пред Нова телевизия във връзка с новата наредба на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Според обнародваната в „Държавен вестник“ наредба пътищата трябва да се проектират според интензивността на трафика за период от 30 години, въвеждат завишени изисквания за отводняване на пътното платно, дава се по-голяма свобода при определяне на проектна скорост за всеки клас път в зависимост от терена.
Проф. Миланов коментира, че в момента при изпълнение на магистралите се анализира потокът от коли за следващите 20 години. Според него с новата наредба настилките ще бъдат по-скъпи, но ще се удължи експлоатацията им.
Той отрече твърденията в медиите, че при проектирането досега се ползвал „съветски модел“, като по думите му изключение са пътищата София – Божурище и Бургас – Созопол, строени по съветските норми.
„Геометрията ни е като германските магистрали“, заяви експертът.
По новата наредба ще се изисква да няма билбордове, но, ако съществуват, те ще трябва да бъдат добре обезопасени.