fallback

Продължава хаосът при превозите между София и Пловдив

Част от пътниците разбраха едва днес за спряната линия на "Витоша експрес"

09:51 | 31.08.18 г. 1
Автор - снимка
Създател

Втори ден продължава хаосът  на столичната Централна автогара заради превозите между София и Пловдив, съобщи БНР.

Вчера стотици хора, закупили билети за превоз от фирма "Витоша експрес" по направление София – Пловдив, бяха принудени да търсят алтернативни варианти за придвижване. Хората са имали закупен билет за линията, която фирмата вече не обслужва. Причината е прекратеният на 29 юли договор на фирмата със Столичната община eдностранно, с едномесечно предизвестие.

Днес на касата на "Витоша експрес" е залепена бележка, че превозите са спрени принудително. Пътниците са възмутени от организацията и тепърва ще търсят възможност да се придвижат с влак или автобус на друг превозвач. Десет са линиите между София и Пловдив в различни часове, от които осем държи затворената автобусна фирма. 

Междувременно стана ясно, че Столична община е избрала нов превозвач, но още няма сключен договор. 

Управителят на "Витоша експрес" Тихомир Асенов не вижда извършени нарушения на договора. Контрактът беше прекратен от общината, тъй като превозвачът е вземал от пътниците 14 лв., вместо както е записано в договора по 7 лв.

За Асенов е необяснимо защо е било нужно "да се правят такива показни акции, да се пращат екипи на Държавна автомобилна администрация (ДАИ) на двете автогари – в София и в Пловдив, да се съставят актове". Управителят твърди още, че фирмата работи с предизвестие за прекратяване на договора.

Той настоява, че компанията може да обслужва разписанията.

Запитан за разликата между 7-те лева в договора и исканите 14 лв. той отрече да е извършено нарушение. „В договора никъде не е записано, че фирмата няма право да реализира допълнителни приходи под каквото и да форма“, смята той.

Иван Николов, който оглавява дирекция "Транспорт" в Столичната община, обясни, че договорът е прекратен заради системно неизпълнение на поетите от фирмата задължения и конкретно заради неспазването на договорената продажна цена за билет по оферта.

Обявена е процедура за избор на нов превозвач. До този момент избраната компания не е представила необходимите документи, като законовият срок изтича на 15 септември. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:42 | 13.09.22 г.
fallback