Процентът на новите автобуси в България е плачевен. Това коментира Симеон Милушев от Националната асоциация на автобусните превозвачи в ефира на Нова телевизия.
„След 2008 г. няма произведен автобус, който да не притежава обезопасителни колани. Проблемът е дали се поставят. Няма превозвач в страната, който да не го е страх от две неща – да не му се отнеме лиценза и да не предизвика или попадне в катастрофа, при която да има загинали. В този смисъл няма фирма, която да не полага ежедневни усилия, за да предотврати това”, обясни Милушев относно ползването на обезопасителните колани и тежката катастрофа с автобус край Своге, която отне живота на 16 души.
От Националната асоциация на автобусните превозвачи припомнят, че преди две години Столична община е направила обществена поръчка, която задължи софийските превозвачи да купят около 300 нови автобуса и така възрастовият им състав се е понижил, но остава огромен процентът на старите автобуси в страната.
Милушев е на мнение, че контролът, който се извършва в малките населени места, е занижен заради много обстоятелства.
Едно от тях е ниското заплащане на контролните органи и тяхното обучение. По този начин не са мотивирани да изпълняват задълженията си.
В сряда предстои среща на 10 организации и да се предложат допълнителни мерки на Министерството на транспорта, като поводът е поредния тежък инцидент.
Катастрофата от уикенда предизвика проверка на участъка от Искърското дефиле, като според експертите видимо има проблеми със структурата на пътната настилка, както и с начина на монтиране на предпазната мантинела.