На автомагистрала „Хемус”, между тунел “Витиня” и втория тунел, всички мостови съоръжения са за ремонт. Това заяви по bTV инж. Петър Кичев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
Според инженера мостовете и виадуктите след тунел "Витиня" се нуждаят от най-спешен ремонт. Не мога да кажа, че са опасни, но има известна доза риск, уточни той.
Петър Кичев обясни още, че поради агресивната среда, с която се обработват пътищата зимно време, се налагат ремонти през няколко години на тези съоръжения.
По думите му оголени арматури и паднали бетони, каквито се виждат на виадукта край Бебреш, са недопустими. При наличието на такива проблеми те трябва да бъдат затворени, предупреди експертът.
Инж. Александър Тодоров от Института по пътища и мостове обясни, че ремонтът на най-високия виадукт у нас край Бебреш е извършен през 2015 г. и всички препоръки са изпълнени. Той е категоричен, че в момента няма място за притеснение и мостът е сигурен.
Според него не може да се прави сравнение с трагедията с моста в Италия, тъй като конструкциите на двете съоръжения са тотално различни. Той увери, че у нас има контрол върху сигурността на мостовете и те своевременно се ремонтират, ако това е наложително.
По повод трагедията в Италия с падналия виадукт в Генуа, който отне живота на десетки хора вчера, на заседанието на Министерския съвет министрите коментираха темата за състоянието на мостовите съоръжения в България.
Регионалният министър Николай Нанков каза, че 211 моста у нас се нуждаят от ремонт, като сред тях са и половината (17) от тези, през които минават автомагистрали. По думите му повечето съоръжения не са ремонтирани над 35-40 години.
Транспортният министър Ивайло Московски пък припомня, че в подобно положение е голяма част от аналогичната инфраструктура, използвана от железниците.
Министър-председателят Бойко Борисов разпореди на Николай Нанков и Ивайло Московски да предложат решение, което да дава възможност ремонтите на мостовете по пътната и транспортна инфраструктура да се реализират едновременно. Той предложи да се вземат нови заеми за нужните строително-ремонтни дейности, които после да се връщат с пари от тол системата. Друг вариант е да се заделят пари целево от държавния бюджет.
Премиерът настоява министрите да обсъдят възможностите, а решението да бъде взето на следващото правителствено заседание на 22 август.