fallback

КЗК: Телевизиите не отчитат коректно зрителите си

Да се направи регистър с информация за крайните собственици на всички видове медии и разпространители на медийно съдържание, препоръча регулаторният орган

14:40 | 29.06.18 г.

Наблюдават се недобросъвестни практики при отчитането на абонатите на платформените оператори, с които се влошават пазарните условия и се изкривява конкуренцията на пазара на разпространение на телевизионни програми и телевизионно съдържание. Това констатира Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която направи секторен анализ на конкурентната среда на медийния пазар в България, след като през февруари получи искане от министрите на икономиката, финансите и културата.

Регулаторният орган препоръча да се провеждат такива политики, които да изчистят „сивия сектор“, за да могат да настъпят пазарните ефекти.

КЗК настоява да се създаде регистър, който да съдържа информация за крайните собственици на всички видове медии и разпространители на медийно съдържание.

Целта е да се наблюдават вертикалните ефекти и ниво на медийна концентрация заради тенденцията медийните участници да работят на няколко медийни пазари, пише в анализа, качен на сайта на регулаторния орган.

Като друг проблем в анализа КЗК виждат в насочването на основната част от рекламните бюджети към големите медийни групи, “което поставя на изпитание оцеляването на по-малките участници”.

Комисията е категорична, че допълнителното финансиране (извън установения начин на финансиране и/или бизнес модел) на участници на съответните пазари с публични средства, в т.ч. целеви средства по програми, трябва да се извършват при ясни правила, прозрачни, недискриминационни условия, както и да се упражнява за това ефективен контрол.

Що се отнася до посочения от част от пазарните участници проблем, който засяга липсата на надеждна информация за тиражите на печатните издания, КЗК смята за уместно компетентните органи и съответните заинтересовани страни да обсъдят предложенията на браншовите организации и след това да пристъпят към решаване на проблема.

За резултатите от своето секторно проучване, КЗК е информирала Народното събрание, Министерския съвет, министъра на икономиката, министъра на финансите и министъра на културата, за да предприемат подходящи мерки във връзка с възстановяването на пазарната медийна среда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:57 | 07.09.22 г.
fallback