fallback

Китайска закуска: кисело мляко „Момчиловци“ с роза и бъз

Базираната в Шанхай компания Bright Dairy & Food от години рекламира родопското село

14:43 | 25.06.18 г.

Кисело мляко за пиене с роза или бъз под бранда „Момчиловци“ произвежда от май китайската компания Bright Dairy & Food. Това съобщи пред медии от Асоциацията на селскостопанските журналисти в България (АСЖБ) кметът на родопското село Сийка Суркова.

Базираното в Шанхай китайско държавно дружество от десетина години произвежда подсладени кисели млека под тази марка и рекламира Момчиловци като мистичното село на дълголетието. Това помага на местната икономика – в селото често отсядат туристи от Китай, а отскоро родопчани ходят на курсове по китайски. 

Новият продукт с аромат на цветя е насочен предимно към младите момичета. Компанията вече е пускала на китайския пазар мляко за пиене с броколи, домати, различни плодове, разказва Сийка Суркова.

През 2017 година приходите само от продажбата на мляко „Момчиловци“ са били 910 млн. долара.

„Момчиловци никога не е била толкова популярно. Няма човек в Китай, който да не знае за селото“, допълва кметът. Това се дължи най-вече на рекламата на производителя, който показва местната природа и хората в рекламните клипове.

При заснемането им участват и жителите на селото, които така получават допълнителен доход.

Защо Bright Dairy & Food са избрали родопското село? Преди да се спрат на Момчиловци, от компанията са изследвали районите на дълголетието по света и са се спрели там, пленени от красотата и природата, допълва кметът.

Около 1000 китайски туристи са посетили през 2017 година в Момчиловци, а тази година се очаква ръст.

През последните два месеца там са отседнали гости от седем държави, включително Бразилия (за да снимат филм за млякото на дълголетието), Франция, Русия и Южна Корея.

Тази година от 7 до 9 септември в Момчиловци отново ще се проведе фестивал на млякото. Тъй като в селото могат да бъдат настанени около 200 туристи, част от гостите ще отседнат в близките населени места и Пампорово. Целта на празника е с богата програма да покаже здравето, дълголетието и красотата на българската планина.

Сийка Суркова разказа още, че празникът е финансиран изцяло от китайската компания, която е помогнала и за някои инфраструктурни проекти на селото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:04 | 08.09.22 г.
fallback