За 2017 г. Кока-Кола България е платила 33 млн. лв. данъци в държавната хазна. Непряко (от доставчици и партньори) постъпленията от налози възлизат на 203 млн. лв., като общо сумата е 236 млн. лв., което се равнява на годишните разходи за образованието на 87 700 ученици. Това стана ясно по време на конференция, посветена на икономическото въздействие на системата на Кока-Кола в България.
В системата на холдинга попадат общо 5 дружества, като основното е „Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани“ (Кока-Кола ХБК).
Общият принос на компанията в България се равнява на 0,6% от БВП на страната или близо 560 млн. лв., показват данните от доклада на консултантската компания „Стюърд Редкуин“. Според документа всеки 1 лев, изхарчен за напитки на Кока-Кола, води до 0,64 лева приходи за България.
Общо 19 800 заети, или 0,7% от пазара на труда, са свързани с дейностите на компанията. Общо във всички дружества от холдинга работят 2 300 души, но 17 500 са работните места „надолу по веригата“ - доставчици, партньори и дистрибутори, свързани с Кока-Кола.
Според доклада на „Стюърд Редкуин“ с всяко 1 работно място в системата на холдинга се поддържат още 7 работни места в българската икономика.
„Цялостното въздействие на системата на Кока-Кола върху българската икономика е нараснало с 9% между 2015 и 2017 г. Традиционно компанията работи с български доставчици, като стойността на купуваните от тях стоки и услуги за миналата година е над 105 млн. лв.“, коментира Теодора Ненова, старши консултант в „Стюърд Редкуин“.
Откакто производителят на газирани напитки е в България инвестициите, които са направени надхвърлят 600 млн. евро, коментира за Investor.bg Светослав Атанасов, изпълнителен директор на Кока-Кола ХБК България. Той добави още, че продукцията, която се произвежда у нас е предимно за местния пазар и едва под 1% е за износ.
За тази и следващата година е планирано да бъдат вложени още 20 млн. евро в развитието и разширението на базата в Костинброд.
Атанасов добави, че компанията произвежда 300 милиона литра в един завод за безалкохолни напитки и в един завод за бутилиране на минерална вода в България, генерирайки оборот от близо 880 млн. лв. Холдингът генерира над 101 млн. лв. приходи само за 2017 г., като непряко поддържа още 373 млн. лв. надолу по веригата (доставчици, партньори, дистрибутори, заведения и т.н.). Разходите на компанията за миналата година са били в размер на 92 млн. лв.