fallback

Работодателите подават информацията за болничните почти изцяло електронно

Напълно е електронизиран процесът в териториалното поделение на НОИ в София-град

11:10 | 25.05.18 г.

Работодателите вече подават информация за болничните почти изцяло по електронен път, съобщават от Националния осигурителен институт. Справка за 2017 година показва, че това засяга близо 90% от приетите в НОИ документи. 

Изцяло е електронизиран процесът в териториалното поделение на НОИ в София-град, следван от Ловеч и Пловдив, сочи справка от Интегрираната система за електронен обмен на документи и данни, която се администрира от осигурителната институция.

Тази система съдържа работодателската част от документацията, която се подава към НОИ след издаването на болничните листове или след подаване на заявления за майчинство, и на базата на която се преценява правото на парично обезщетение.

Справката показва, че в ТП на НОИ през миналата година от осигурители и самоосигуряващи се лица са приети общо 3 297 692 основни документи за изплащане на парични обезщетения. Най-голям е делът на постъпилите данни по електронен път - 2 292 452 или 89,5 процента от всички подадени документи. На електронен носител в териториалните поделения е приета 8,9 процента от информацията, а на хартиен носител - 1,6 на сто. Спрямо 2016 г. се наблюдава увеличение с 3,3 процента на приетите през интернет данни, което е за сметка на другите способи за подаване.

През 2017 г. най-голям е броят на представените данни в ТП на НОИ в София-град - над 32 процента от всички документи са насочени именно към тази структура на института. Процесът в това териториално поделение е почти изцяло електронизиран - 92,2 на сто от данните към него са подадени по електронен път. Сходен е този показател в други три ТП на НОИ: Ловеч /92,4 процента/; Пловдив /91,7 процента/ и Варна /91,1 процента/.

Електронизацията на подаването на работодателската част на документацията е вторият етап от дигитализацията на процеса по изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО. Тя е внедрена в средата на 2015 г. и функционира от началото на 2016 г., като чрез нея се постигна значително съкращаване на реалните срокове за плащане.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:21 | 14.09.22 г.
fallback