Швейцарският производител на храни Nestle планира да постигне до 2030 г. нулево въздействие върху природата в глобален мащаб в резултат от производството. Това обяви в София изпълнителният директор на „Нестле България“ АД Емануел Артур.
Ръководството на българското подразделение посочи, че до 2017 г. швейцарският концерн е постигнал намаление на използваната вода с 52%, на енергията - с 12%, а от март 2014 г. отпадъците се рециклират и нищо не се депонира на сметищата.
За 2018 г. производителят на шоколади си поставя за цел да намали използваната вода с още 4%, енергията с още 2%, да продължи да оползотворява отпадъците без депониране и като цяло да ги намали с още 160 тона. Компанията освен това планира да направи опаковките си 100% рециклируеми или за многократна употреба до 2025 г.
Днес бе обявена и друга глобална амбиция до 2030 г. - 10 милиона млади хода да получат достъп до икономически възможности.
В България чрез Инициативата за младежка заетост производителят е осигурил през 2017 г. възможност за стаж за 102 души, организирал е CV работилници за 400 участници, обучава петима ученици от София по проекта за дуално обучение ДОМИНО и организира лятна академия за стажанти.
Друга глобална цел на компанията до 2030 г. е 50 млн. деца да имат по-здравословен живот.
До 2017 г. производителят на шоколади е намалил в продуктите си използваните захари (8%), сол (9%) и мазнини (18%) и планира тези съставки в продуктите да продължат да намаляват до 2020 г. Очаква се захарите да бъдат ограничени с още 5%, солта с още 10%, а наситените мазнини с допълнителни 10%.
От компанията обясниха, че правят това, защото днес повече от 2 млрд. души по света са с наднормено тегло или страдат от затлъстяване. В същото време над 800 млн. са недохранени.
Децата са сериозно засегнати. През 2016 г. над 340 млн. деца и юноши на възраст 5-19 г. страдат заради наднормените килограми.
От 2000 г. до 2016 г. по света децата до 5 г. с наднормено тегло или затлъстяване са нараснали от 30 млн. на 41 млн. Недохранените деца са се увеличили от 198 млн. на 207 млн.
Специално за България компанията обяви, че планира да продължи инициативите си, свързани с промотиране на спорта и активния начин на живот сред подрастващите, като планира да обхване с различни проекти 500 хил. деца до 2030 г.