fallback

Бизнесът трябва да навакса с подготовката за регламента за личните данни

Регламентът имаше две години гратисен период, заяви депутатът Христиан Митев

09:42 | 08.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

С обучения може да бъде наваксано изоставането от страна на фирмите и администрациите, които още не са се подготвили за прилагането на новия европейски регламент за защита на личните данни (GDPR). Това мнение изказа пред БНР Христиан Митев, заместник-председател на правната комисия в Народното събрание. 

Новите правила влизат в сила от 25 май и променят начина, по който фирмите ще обработват данните за клиентите си.

„Регламентът имаше две години гратисен период за всички субекти, трудно можем оттук нататък да търсим някакви други извинения“, каза Митев по повод информацията, че само 25 – 30 на сто от българските фирми са готови да приложат регламента, а общините също изостават.

Той обясни, че европейският регламент има пряко действие и неговите норми влизат автоматично в сила от 25 май. Народният представител декларира готовността на правната комисия и на парламента да разгледат по най-бързия начин тези промени, когато бъдат внесени. Според депутата няма риск България да бъде санкционирана заради прякото действие на новите норми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:41 | 14.09.22 г.
fallback