fallback

Трябва да се мисли за стимули за автомобилната индустрия, препоръча експерт

България трябва да мине нивото от 50 хиляди нови продажби на година, посочи Александър Миланов от Асоциацията на автомобилните производители и дилъри

15:28 | 20.04.18 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ръст от 26% (на продажбите на нови автомобили, б. ред.) изглежда добре, но България трябва да има увеличение над 50% на годишна база, за да достигне страната ни до нивата, които са нормални за Румъния, Словакия, Чехия, Полша. Факторите за такъв ръст са налице и ние имаме доста добре организиран пазар. 

Това прогнозира Александър Миланов, председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. В ефира на Bloomberg TV Bulgaria той коментира как се разви пазарът на автомобили в България и ЕС през първото тримесечие на 2018 г.

Според него са представени всички автомобилни марки и пазарът е конкурентен.

“Все по-добри и стабилни стават финансовите схеми за покупка на нов автомобил в България, което дава добра база, но страната ни трябва да помисли за нови стимули за автомобилната индустрия, препоръча експертът. – Когато в новите страни-членки на ЕС броят на регистрираните и продадени нови автомобили на глава от населението е значително по-нисък, а икономическите показатели се подобряват, ръстът е по-голям.”

Миланов напомни, че намалелите лихви на лизинга за автомобили и по-голямото покриването на рисковете увеличават достъпа повече потребители до покупка на превозни средства.

Той обаче е на мнение, че конкуренцията на пазара е много силен.

„Ние трябва да погледнем, че днес една страна като Полша е горе-долу едва на нивото на Холандия, не е достигнала още и Белгия. Имайки предвид потенциала на икономиката, тези ръстове там трябва да продължат. Същото важи и за България. Рано или късно тя трябва да мине нивото от 50 хиляди (нови продажби на година, б. ред.) леки автомобила. Това няма да е тази или следващата година, но сериозни мерки по отношение на регулиране на ползването на автомобилите в България биха помогнали“, коментира Миланов.

Той прогнозира, че Великобритания ще остане един от най-големите пазари на коли в Европа дори след Brexit.

Александър Миланов даде положителни примери за стимули на индустрията в световен мащаб с Румъния, Норвегия, и американския щат Калифорния.

Как ще изглежда индустрията след десет години и ще се засили ли тенденцията старите дизели от Европа да идват в България? Настъпват ли електромобилите?

Вижте повече във видеото!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:30 | 13.09.22 г.
fallback