Новото летище на Истанбул ще скъси времето за полети до България. Сега самолетите пътуват до София 50 минути, а с отварянето на новия аеропорт полетът ще се скъси на 40 минути. Това коментира пред журналисти Мехмед Гюркайнак, директор за България на Turkish Airlines.
Той коментира, че авиокомпанията популяризира България, като регулярно организира турове за чуждестранни туроператори и им представя дестинации като Банско и Велинград. Последно организираните посещения са били за туристическия бизнес от Япония, Китай, Корея, Алжир и Йордания.
Третото летище на Истанбул ще бъде най-голямото в света, а на 29 октомври, когато е националният празник на Турция, ще бъде открит първият етап и ще заработят три писти.
Според представители на авиокомпанията капацитетът на "Ататюрк", което ще бъде затворено след като новият аеропорт заработи, вече се изчерпва заради засиления трафик.
Мехмед Гюркайнак посочи, че с откриването на третото летище на Истанбул трафикът през България ще се засили, което е плюс за страната. Летището е по-близо до българската граница в сравнение с останалите две. Там ще бъде новият хъб на неговата авиокомпания и на други превозвачи.
Новото летище е проектирано да поеме като основен хъб нарастващия трафик. То е достатъчно голямо, така че там едновременно могат да се намират 114 самолета по едно и също време, писа през февруари Hurriyetdailynews. Там ще бъдат заети 225 хил. служители, когато бъде достигнат пълният капацитет, заяви тогава турският транспортен министър Ахмет Арслан.
През октомври летището ще може да поеме 90 млн. пътници, а на следващите три етапа ще се развие до 6 полоси за излитане и кацане и 4 терминала. Капацитетът му ще нарасне до 200 млн., с което трябва да се превърне в най-голямото в света, казаха за предаването „Авиошоу“ на Bulgaria ON AIR Георги Пеев, генерален директор на Булатса (РВД) и Росен Янчев, ръководител на обучението за ръководители на полети.
„Ще настъпи сериозна промяна на процедурите за българското въздушно пространство“, каза Георги Пеев и поясни, че вече се разиграват различни варианти като подготовка за новата среда.
На практика снижаването на самолетите ще започва над България.
Сега Булатса обслужва 3 хил. самолета на денонощие през лятото, когато е най-активният сезон, като се очаква ръст на трафика заради третото летище на Истанбул.