Битката с шумните коли се отлага за след 2023 г. В. Сега
България е държава на абсурдите и прилагането на Закона за движението по пътищата (ЗДП) е поредното доказателство за това. В него изрично е записано, че ревящите коли, мотори, камиони, които превишават нормите за шум, трябва незабавно да бъдат спирани от движение, а водачите им - глобявани. Но строгите санкции всъщност си остават само на хартия. Прозаичната причина е, че липсват устройства, които да "ловят" наднормените децибели. И проблемът ще бъде решен едва след 2023 г. Проверките за шумните автомобили са работа на КАТ и на пунктовете за технически прегледи. Оказва се обаче, че масово пунктовете за прегледи в страната не разполагат с шумомери, а за всички пътни полицаи в страната са закупени 5-6 мобилни устройства. Което означава, че почти никой не следи за т.нар. шумово замърсяване по булеварди и централни улици.
Съдът отхвърли част от протестите на прокуратурата срещу по-скъпата вода В. Сега
Административният съд в София отхвърли протеста на прокуратурата за новите цени на водата в Ямбол. В края на миналата година Върховната административна прокуратура протестира пред съда решението на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) за поскъпване на водата в Ямбол, както и в Бургас и Враца. Решения за тях обаче все още няма. С друго решение съдът отхвърля протеста на ВАП и за поскъпването в Кърджали, където увеличението за абонатите е с 2 стотинки за кубик до 2.43 лв. за кубик с ДДС. Отхвърлен е и протестът на прокуратурата срещу поскъпването за ВиК "Златни пясъци". ВиК Ямбол е 100% държавно дружество с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Водата в града поскъпна с около 18.7%, а в Бургас и Враца - съответно 6.8% и 11%. Държавното обвинение твърди, че решението за новите цени е прието в нарушение на Закона за водите, тъй като не е съгласувано с ВиК асоциациите по места, в които влизат държавата и общините. 15 апр 2018, 14:31, 1136 прочитания
Домусчиев: Бизнесът трябва да си партнира с политиците В. Стандарт
И аз и хората около мен, и организацията, която водя се опитваме да помагаме на хората. Бизнесът трябва да си партнира с политиците, в посока и бизнесът да е добре и обществото. В бизнеса е експертизата, към която трябва политиците да се стремят. Проблемът е, че има изкривяване. Бизнесът се опитва да управлява политиците. Бизнесът в България обаче не управлява политиците, те не се вслушват в него. Бизнесът няма такова влияние като синдикатите, което е проблем. Това каза председателят на КРИБ Кирил Домусчиев пред Канал 3. Парите по плана Юнкер са заем и с него трябва да постигнем един завод с модерна технология в Пещера. Голяма част от техниката е произведена в България – в Пловдив и Хасково. След една година продукцията на този завод ще се продава в над 100 държави, разказа бизнесменът.
Отказахме се от профилактични прегледи за 5,1 млн. лева В. Монитор
Българинът се е отказал от профилактични прегледи за 5 млн. 133 хил. 577 лева през 2017 година. Това показват данни на Националната здравноосигурителна каса, предоставени на вестник „Монитор“. Всяка година между 4 и 6 млн. лева от бюджета й по перо „Профилактика“ остават неусвоени, защото хората не се явяват и не се ползват от това свое право. Предвидените средства за профилактични прегледи за 2017 г. са били в размер на общо на 56 134 805 лева. НЗОК се изплатила на лекари, лаборатории и центрове за образна диагностика 51 001 228 лв. за общо извършени 4 674 047 прегледа. На практика обаче това не означава, че от това свое право са се възползвали 4 млн. българи, а напротив. Те са не повече от 3 милиона, но явилите се при лекаря са си правили повече от един профилактичен преглед в рамките на това, което им се полага за календарната година.
Брюксел ще издава сертификати на жп превозвачите у нас В. Монитор
От средата на 2019 г. се въвежда евросертификати влаковете и жп мрежите. Те ще се издават от Агенцията за железопътен транспорт на Европейския съюз (ЕС) с помощта на националните служби за безопасност. Промени от 2016 г. в регламентите на Евросъюза създават Агенцията за железопътен транспорт, с което й се добавят нови функции. Новата структура ще определя кои превозни средства са съвместими и достатъчно сигурни освен за държавите членки, така и за страните от Западните Балкани. По този начин ще се въведе и ясна структура относно таксите. Ще бъде въведено и обслужване на едно гише. За целта до 16 юни догодина депутатите ще трябва да приемат промени и в родното ни законодателство. Агенцията ще издава единни сертификати за безопасност на превозвачите, които в момента се издават от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА).
С Marriott и Hyatt лукс стаите в София се удвояват В. 24 часа
Конкуренцията в най- луксозния хотелски сегмент става гореща Съвсем скоро - през 2020 г., на софийския хотелиерски пазар ще има почти двойно повече стаи в луксозни 5-звездни хотели, принадлежащи на световни вериги, отколкото в момента. Това показват изчисления на “24 часа” на база само на започнатите вече проекти за изграждане на нови обекти. В понеделник ще се състои тържественото подписване на договора за финансиране на изграждането на хотел Marriott на площад “Македония”. Проектът на италианския инвеститор “Айтауър Дивелъпмънт” , въпреки че бе намален от първоначалните 113 на 107 метра, предвижда 232 стаи и 60 апартамента плюс офисна част в прилепеното съседно тяло. Така софийският Marriott, чието строителство се предвижда да приключи за 30 месеца, ще е най-големият софийски хотел след “Маринела”. В допълнение на последния етаж ще има панорамен ресторант. По същото време през 2020 г. трябва да бъде довършено и изграждането на хотел Hyatt на площада при паметника на Васил Левски, в който ще има 185 стаи.