Правителството осигури допълнителни 1,68 млн. лева по бюджета на Министерството на туризма за изпълнение на Годишната програма за национална туристическа реклама, съобщи пресцентърът на Министерския съвет.
Програмата предвижда устойчиво развитие и промотиране на културно-историческия туризъм, съчетан със специфичните видове туризъм, с цел преодоляване на сезонността. Това налага използване на актуални маркетингови инструменти и сътрудничество с водещи световни медии за достигане до целевите аудитории.
Investor.bg припомня, че близо 10 млн. лева са предвидени за национална реклама на туризма през тази година. От тях 8 млн. лева са предназначени за привличане на повече чуждестранни туристи в страната с информационни кампании, включително и в страни, от които идват гости целогодишно.
В актуализираната национална стратегия на туризма с обхват до 2020 г. е записано, че през 2019 г. и 2020 г. за реклама са предвидени по 6,5 млн. лева за реклама в чужбина, а за активизиране на вътрешния туристически пазар по още 2 млн. лева.
В Министерството на туризма отчитат, че маркетинговите кампании, реализирани в сътрудничество с международни медии и туроператори, както и представянето на България на международните пазари, са сред причините за изключително добрите резултати на туризма през 2017 година.
Официалната статистика показа, че през миналата година България е посетена от близо 8,9 милиона чуждестранни туристи. Това е увеличение от 7,6% спрямо същия период на 2016 г., която досега беше рекордна за туризма.
От Министерския съвет информират, че първоначалните резултати за 2018 г. също са оптимистични – за първите два месеца на годината чуждестранните туристи са с 10,6% повече спрямо същия период на 2017 г.
Увеличеният брой туристи повишава значително и приходите от международен туризъм – по данни на БНБ за миналата година те възлизат на близо 6,9 млрд. лева. Ръстът спрямо същия период на 2016 г. е 9,3%. По-високият ръст на приходите в сравнение с ръста на броя чуждестранни туристи показва устойчива тенденция за нарастване на интереса към висококатегорийните хотели, което пък е свидетелство, че страната привлича по-висок клас туристи.
През последните години туристическото министерство е реализирало “изключително успешни кампании с политематичните канали Euronews и CNN, като са достигнати над 40 милиона зрители, основно в Европа”.
Чрез тези медийни конгломерати рекламата на България достига до аудитория с реален потенциал да позиционира страната ни в сегмента на водещите туристически дестинации, като увеличи средния разход за престой на турист, пресмятат в министерството на Николина Ангелкова.
Очаква се реализацията на тези и сходни кампании да доведе до положителни финансови резултати в национален мащаб и затвърждаване на положителния имидж на България като държава с разнообразни туристически продукти и сериозен потенциал за инвестиции.