България е начело по ръст на продажбите на нови автомобили през януари и февруари в Европейския съюз, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA), публикувани днес.
С повишение на новите регистрации на леки автомобили през двата месеца от 39,5% на годишна база България дели първото място с Хърватия.
Общо за двумесечния период у нас са продадени 5024 нови автомобила спрямо 3602 година по-рано.
Силен ръст на продажбите се отчита също в Гърция (34,9%), Румъния (33,6%) и Унгария (30,8%). Спад се регистрира единствено във Великобритания (-5,1%), Ирландия (-3,5%) и Швеция (-1,6%).
Общите продажби на нови коли в Европейския съюз нарастват с 5,8% до близо 2,38 млн. за двата месеца.
Само в рамките на месец февруари в България са продадени 2559 нови автомобила, което представлява ръст от 42,2% на годишна база и също е сред най-силните в ЕС.
Общо за Евросъюза растежът е 4,3% до над 1,125 млн. коли, което прави миналия месец най-добрия февруари по продажби на нови леки автомобили от 2008 г.
Продажбите на нови автомобили се възприемат като показател за здравето на икономиката. В ЕС те отчетоха рязък спад след финансовата криза от 2008 г., но като цяло нарастват стабилно от септември 2013 г.
На големите европейски пазари продажбите са били особено активни в Испания, където бележат растеж от 13%. В Германия и Франция са нараснали със съответно 7,4 на сто и 4,3 на сто. Великобритания и Италия обаче не подкрепят тенденцията на растеж. Автомобилните продажби в тези страни са се свили съответно с 2,8% и 1,4%.
Лидерът по продажби в ЕС - германският автомобилостроител Volkswagen, е имал пазарен дял от 24,2% през февруари, следван от френската PSA Group със 17,2%, Renault с 10,7% и Fiat-Crysler със 7,4%.