Около 65% от сигналите, които постъпват в Комисията за защита на потребителите (КЗП), са основателни. Най-много жалби се подават за дефектни стоки и невъзможността да се получи компенсация за това, каза председателят на комисията Димитър Маргаритов в ефира на Българската национална телевизия (БНТ).
Според него тази тенденция е свързана с отказ на търговеца да възстанови сумата за дефектната стока или потребителят не знае към кого да се обърне.
„Оказва се, че около половината от жалбите, подадени в КЗП, са за фалшиви намаления и промоции. Имам и такива срещу естествените монополистите и сметките, с които не са съгласни по основателни причини потребителите“, каза още Маргаритов.
Той отново припомни, че има и жалби срещу дружества за бързи кредити и качеството на туристически продукти, но поясни, че тези сигнали не са много. Действително обаче проверките установяват проблеми в качеството на услугата, каза още председателят на КЗП.
Според него хората все по-активно комуникират с комисията, не само по сигнали, но и за консултации. По думите на Маргаритов се забелязва и лек спад на нарушенията. За 2017 г. в КЗП са подадени 20 хил. жалби, каза още той.