Журналистическо разследване предизвика вътрешен одит на извънредния труд в железницата. Ще бъдат проверени „Холдинг БДЖ“, „БДЖ-Пътнически превози“ и „БДЖ-Товарни превози“ по разпореждане на министър Ивайло Московски, информира Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Според разследване на журналиста Марин Николов от Нова телевизия машинистите от държавните железници надвишават допустимия извънреден труд. Причината е масовото напускане на кадри заради ниските заплати.
В същото време други хора в БДЖ получават заплата без да идват на работа, споделят служители.
Машинистът има право да кара влака с най-много 150 извънредни часа годишно. Според данни на медията в „БДЖ
Товарни превози” за 2017 г. софийските машинисти са положили общо над 37 300 извънредни часа. Подобна е статистиката и в Бургаско.
Междувременно БДЖ има собствен футболен отбор, твърди се в репортажа.
За да подобри финансовото си състояние БДЖ разчита на концесията на Летище София, която се очаква скоро да бъде рестартирана.