Транспортни фирми от Благоевград търпят загуби, защото избират маршрути през държави, където няма проблем с нелегалните мигранти, които се опитват да се качат незаконно в камионите, съобщи БНТ. Шофьорите удължават пътя си, а с това увеличават и разходите си по транспортирането на стоката.
На магистралите покрай френските пристанища Кале и Дюнкерк ежедневно нелегални емигранти атакуват камионите, за да преминат във Великобритания.
Кирил Стойчев има транспортна фирма с 40 камиона. Казва, че работи в Италия, Белгия, Холандия и Люксембург. От няколко месеца отказва да вози за Великобритания, тъй като шофьорите имат проблеми с бежанци, които се опитват да се качат незабелязано в превозното средство.
Британските власти са обявили глоби до 2 хил. лири, ако заловят нелегално лице в камиона или ремаркето. Освен това превозното средство може да бъде задържано.
Кирил Стойчев обяснява какво правят шофьорите: „Преди да тръгне да се качва, проверява дали някой не се е качил, понеже, ако му намерят бежанци в камиона, е подсъдно“.
На гръцкото пристанище Игуменица почти няма проблем с нелегалните мигранти, но в област Патра има образувани наказателни дела срещу български шофьори.
Въпреки заплатите от 1 700 – 2 хил. евро в Благоевградско трудно се намират шофьори. Една от причините е, че значително се е увеличил броят на транспортните фирми в региона.