fallback

Пакетите за новогодишните празници са поскъпнали

Хотелиерите очакват повече приходи, заяви Румен Драганов

11:16 | 13.11.17 г.

Хотелиерите очакват повече приходи, а цените на пакетите за новогодишните празници са се повишили с около 11 на сто. Това е резултат от повишеното качество на продукта и по-високите заплати в бранша, каза пред bTV Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Румен Драганов добави, че очаква около 480 хил. души да пътуват по празниците, а от тях 120 хил. ще заминат в чужбина. 

„59 млн. лв. ще се похарчат за пътувания в чужбина, а средната цена е малко под 500 лв. на човек. Това са нищожни харчове, сравнено с милиардите, които ще похарчим по Коледа”, каза той.

Високите ценови оферти са изчерпани, пакетите обикновено са двудневни до четиридневни, а в петзвездните хотели вече няма места.

В механите в Стария град на Банско цената на новогодишния куверт варира от 100 до 150 лева. Децата се таксуват наполовина. 

Върбан Даков, собственик на механа, посочи, че за 120 лв. в куверта се включва телешко, свинско, пилешко, микс от салати, а пиенето е без ограничение – вино и ракия. 

Повече от месец преди празника свободните места са на изчерпване. И докато за коледните празници може да си купите двудневен пакет за около 300 лева, условията за Нова година са различни.

В един от хотелите за Нова година няма пакет по-малко от 5 нощувки, а цените са в зависимост от това какво желаят гостите. „В двойна класическа стая за 5 нощувки за двама - 865 лева. Нашият ВИП апартамент за 5 нощувки тогава го предлагаме за 1435 лева”, посочи управителят Бушка Дренко. В цената влиза закуска, СПА-център и безплатно извозване до лифта.

Бранимир Миланов от Българската хотелиерско-ресторантьорска организация коментира, че в София средно кувертът за Нова година е около 100 лв., а за страната средната цена е 70-80 лв.

По думите му поговорката „Ден година храни” вече не важи, има силен контрол и няма как да ни сервират застояла храна на празника.

Драганов добави, че най-големият риск за измами са фирмите-фантоми. По думите му ако фирмата няма ясен адрес, телефон и данни, за да се свържем с нея, значи нещо не е наред.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:45 | 06.09.22 г.
fallback