Законопроект за единна камара на превозвачите скара сектора
в. Капитал
ГЕРБ представиха в парламента проект за създаването на автомобилна камара, която да обедини превозвачите на пътници и товари в България. Обсъждането на законопроекта предизвика бурни спорове между различните играчи в сектора, като по-малките бяха категорични, че идеята е в полза на големите фирми. Според проекта се създава Българска автомобилна камара, която ще помага на Агенция "Автомобилна администрация" в задълженията й. Камарата ще има възможност да предлага на министъра на транспорта да спира, отнема или издава лицензи за превоз и също така ще следи да се спазват изискванията и разпоредбите на закона. Членуването в националния компетентен орган ще е задължително, се казва в закона - т.е. всеки съществуващ превозвач, както и тези, които искат да влязат в сектора, ще трябва да подават молба за членство и да бъдат проверени. Ще има и публичен регистър на превозвачите. Ще има саморегулация на сектора, като управителният съвет на камарата ще бъде избиран от самите превозвачи. Тя ще има две комисии - една за пътнически и една за товарни превози. Камарата ще се самоиздържа чрез членски внос, което ще покрива и разходите за проверка и лицензиране на превозвачите.
Автобусна фирма осъди АПИ заради греда убиец на пътя
в. Сега
Инцидентът през февруари в тунел "Ечемишка", при който загина жена, след като част от осветлението се откърти и се стовари върху автомобила, управляван от брат й, не е бил изолиран случай. Само седмици по-късно подобен инцидент се е случил преди тунел по пътя Асеновград - Бачково - с откъснала се желязна греда. За късмет този път пътниците са се отървали невредими. За втория случай не бе съобщено официално, а се разбра едва вчера от съдебно решение. Оказа се, че транспортната фирма "Рожен Експрес" е успяла да осъди Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) заради злополука с неин автобус. През март автобус на смолянската компания поел по редовния си маршрут от София за Смолян. Когато около 19 ч. наближил тунела при ресторант "Луковица", бил ударен от желязна греда. Парчето метал било част от оградна рамка, поставена преди тунела, за да препятства преминаването на високи товари. Според показанията на шофьора пред очите му гредата се откъснала от едната си страна и увиснала на верига, дълга около два метра. Водачът се опитал да избегне удара и почти спрял автобуса, но все пак гредата се забила в предното обзорно стъкло и го строшила. Като по чудо никой не е пострадал. Но след злополуката се наложило пътниците да бъдат превозени с друг автобус, а авариралата машина била откарана в автосервиз за ремонт.
Климатичните промени ще увеличават бежанския поток
в. Сега
Десетки милиони души ще бъдат принудени да напуснат домовете си заради климатичните промени, които ще настъпят през следващото десетилетие. Това от своя страна ще създаде най-голямата бежанска криза в света, показва актуално изследване на неправителствената Фондация за екологична справедливост, цитирано от британския в. "Гардиън". Високопоставени военни и цивилни експерти, взели участие в него, посочват, че броят на "климатичните бежанци" ще надскочи значително този на бягащите от конфликта в Сирия, а това от своя страна ще се окаже значително предизвикателство за Европа. "Ако Европа си мисли, че има мигрантски проблем днес..., изчакайте 20 години", посочва пенсионираният американски бригаден генерал Стивън Чейни. "Вижте какво става, когато климатичните промени карат хората да напуснат Африка и особено субсахарска Африка. И сега говорим не за един или два милиона, а за 10 или 20 млн. Те няма да тръгнат към Южна Африка, те ще прекосят Средиземно море", смята той. Изследването на фондацията призовава също правителствата да договорят нова правна рамка за защита на "климатичните бежанци" и иска от световните лидери да положат повече усилия за прилагането на Парижкото споразумение. Докладът идва в навечерието на световната климатична среща на ООН в Бон, Германия между 6 и 17 ноември. Тя е първа, след като американският президент Доналд Тръмп обяви, че ще изведе САЩ от Парижкото споразумение.