Има нарастване на културния туризъм у нас, но България изостава от световните тенденции. В световен мащаб около 42-47% от пътуващите посочват именно културния туризъм като цел на своето пътуване, но това число у нас е едва 10-11%. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Мая Кънева от Българската асоциация на туристическите агенции.
„Има предпоставки за нарастване на тази ниша, отбеляза тя. – За щастие, България е страна с много богат ресурс в това отношение – разполагаме с многопластово културно наследство, защото територията на страната ни е кръстопът на всички европейски култури и цивилизации. Туристите, които посещават България наблюдават този феномен.“
Според нея темата за културния туризъм вече заема своето място в общественото пространство и в туристическия бранш.
По думите ѝ този вид туризъм дава възможности за допълнително развитие и удължаване на сезоните.
Тя напомни, че културният туризъм е насочен към определен вид туристи, които пътуват с точна цел – те знаят какво искат да видят, търсят обектите, като на тях не може да се предложи „каквато и да е услуга “. Мая Кънева е на мнение, че България може да предложи много заради богатството и потенциала с „природни атропогенни ресурси – културно наследство, уникален фолклор, етническо многообразие, наличие на етнически групи, запазили своя бит и култура, българска кухня и чудесни вина“.
Тя е категорична, че трябва да се премахнат пречките пред културния туризъм и като една от тях посочи недобрата транспортна връзка на България със света.
Експертът от Българската асоциация на туристическите агенции препоръча да се създадат български представителства в чужбина, които ще са по-близко до потенциалния клиент.
Какво следва да бъде направено, за да бъде развит допълнително секторът на културния туризъм, който да е в симбиоза с морския и планинския туризъм? Какво съдържат пакетните услуги за туристите, посетили България? Как да се създаде допълнително поминък в културния туризъм?
Вижте повече във видеото!