Около 26 декември трябва да заработи системата за връзка между "Пътна полиция" и нотариусите. Това заяви пред медиите началникът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски, цитиран от БТА.
Той допълни, че чрез нея гражданите ще бъдат облекчени при изваждането на документи за регистрация на моторни превозни средства (МПС), защото администрацията на пътната полиция ще може да изважда от системата информацията от договора за покупко-продажбата на превозното средство.
Рановски каза също, че е стартирала процедурата за изграждане на единен център за обработка на нарушенията на пътя. Изграждането му ще струва около 5 млн. лв. Центърът ще се намира в София, в Главна дирекция "Национална полиция".
Той обясни, че в центъра ще постъпва информацията от всички автоматизирани технически средства и системи за контрол на скоростта и нарушенията, които те установяват. По думите му така ще бъде елиминирана до минимум възможността за предпоставки за корупция при служителите на пътна полиция.
Рановски коментира, че МВР всяка година предоставя на Агенцията „Пътна инфраструктура“ данни за участъците с концентрация на пътни произшествия, но мерките, които се предприемат, са недостатъчни.
"Явно има участъци, за които са необходими допълнително финансиране за обезопасяване. Само обновяване на маркировка не е достатъчно, може би трябва да се сложат и защитни съоръжения", каза Рановски.
Той допълни, че това зависи на някои места от пътната агенция, а на други от кметовете на общини.