fallback

ОВОС на магистралата Русе - Велико Търново разглежда три варианта на трасето

Обсъжданията на съоръжението започват от 28 ноември

20:11 | 24.10.17 г. 5

Три варианта на трасе на магистралата от Русе до Велико Търново са разгледани в Доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) на съоръжението, публикуван на сайта на Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ).

Общественото обсъждане на доклада ще се проведе между 28 ноември и 1 декември 2017 г. Ще бъдат проведени общо 10 срещи в населените места, през които ще преминава трасето на автомагистралата, посочват от Агенцията.

За 28 ноември е насрочена дискусията в общините Павликени, Горна Оряховица и Велико Търново, а на 29 ноември в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла. На 30 ноември докладът ще бъде представен пред жителите на общините Борово, Две могили и Иваново. На 1 декември е обсъждането в община Русе, предвижда графикът на дискусиите.

Магистралата Русе – Велико Търново е с приблизителна дължина 133 км. Началото на проекта е на 3 км източно от съществуващия Дунав мост при гр. Русе, а краят е след гр. Дебелец, по посока на път II-55. Проектът е разделен на три участъка: Русе – Бяла /от 0+400 до км 40+357/, обход на гр. Бяла /от км 40+357 до км 76+200/ и Бяла – Велико Търново /от км 76+200 до км 133+500/.

Строителството ще се осъществява на етапи според осигуреното финансиране – европейски средства или заеми от европейски финансови институции, подчертава се в първата част на доклада.

Изграждането на автомагистралата е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява транзитния трафик по коридор №9 и международен път Е85, подчертават от институцията. Магистралата ще бъде и основна връзка между втория мост над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 София - Велико Търново - Варна, път I-3 София - Плевен - Русе и бъдещия участък от магистрала „Хемус“.

Вариантите

Първият предлаган вариант предвижда изграждането на 15 пътни възела и два тунела, както и 37 моста и виадукта с обща дължина 23 889 м и 22 пътни подлези и надлези с обща дължина почти 1,6 км. На 131-ви км се предвижда и изграждане на център за управление на движението.

Вторият вариант на трасето предвижда изграждането на 14 пътни възела, 29 моста и виадукта с обща дължина почти 20 км, 27 подлеза и надлеза с обща дължина над 1,8 км, 16 селскостопански надлеза и 19 селскостопански подлеза и два тунела.

Третият вариант предвижда изграждането на 18 пътни възела, 22 моста и виадукта с обща дължина почти 15 км, 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза и четири тунела.

Началото на трасетата е при границата на България и Румъния, в близост до новия мост над р. Дунав, за който наскоро се договориха правителствата на двете страни. Изграждането му обаче не е част от проекта за магистралата, уточнява се в доклада.

И трите предложения преминават през защитени зони, като първият и третият засягат пет зони, а вторият – шест.

Районът на проектните трасета преминава през Дунавската равнина при средна надморска височина 100 - 240 м и достига на югозапад до склоновете на предбалканските ридове. Трасето е разположено в направление североизток-югозапад.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:24 | 14.09.22 г.
fallback