fallback

Българските компании залагат на сериозно участие в германските панаири

Над 400 български изложители са участвали в изложения в Германия за година

12:48 | 24.10.17 г.

Една трета от всички панаири, на които се представя българският бизнес, са в Германия. Това стана ясно на среща между зам.-министъра на икономиката Александър Манолев, д-р Петер Невен, управител на AUMA (Съюз на германските панаирни дружества) и представители на панаирите в Мюнхен, Лайпциг и Есен.

Над 400 български изложители са участвали в германски панаири през 2016 г. 

От AUMA посочиха, че от 158 панаира, които се организират в Германия ежегодно, на 93 от тях могат да се видят български продукти. По думите на д-р Невен над 3 млн. чуждестранни посетители идват на изложенията, което дава възможност за по-широк маркетинг, информира пресцентърът на икономическото министерство.

30% от всички панаири, на които се представя страната ни, са именно в Германия, каза Манолев.

„За миналата година надхвърлихме рекордните 6,6 млрд. евро в двустранния ни стокообмен, което е резултат както от увеличаващия се брой германски компании, опериращи на българския пазар, така и от и разширяване на присъствието на български продукти на германския пазар“, допълни Манолев.

На срещата бяха обсъдени още възможностите България да бъде страна-партньор на някои от предстоящите изложения.

Сред секторите от взаимен интерес бяха споменати производството на машини, съоръжения и части за тях, както и в автомобилната и хранително-вкусовата промишленост.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:00 | 11.09.22 г.
fallback