Една трета от всички панаири, на които се представя българският бизнес, са в Германия. Това стана ясно на среща между зам.-министъра на икономиката Александър Манолев, д-р Петер Невен, управител на AUMA (Съюз на германските панаирни дружества) и представители на панаирите в Мюнхен, Лайпциг и Есен.
Над 400 български изложители са участвали в германски панаири през 2016 г.
От AUMA посочиха, че от 158 панаира, които се организират в Германия ежегодно, на 93 от тях могат да се видят български продукти. По думите на д-р Невен над 3 млн. чуждестранни посетители идват на изложенията, което дава възможност за по-широк маркетинг, информира пресцентърът на икономическото министерство.
30% от всички панаири, на които се представя страната ни, са именно в Германия, каза Манолев.
„За миналата година надхвърлихме рекордните 6,6 млрд. евро в двустранния ни стокообмен, което е резултат както от увеличаващия се брой германски компании, опериращи на българския пазар, така и от и разширяване на присъствието на български продукти на германския пазар“, допълни Манолев.
На срещата бяха обсъдени още възможностите България да бъде страна-партньор на някои от предстоящите изложения.
Сред секторите от взаимен интерес бяха споменати производството на машини, съоръжения и части за тях, както и в автомобилната и хранително-вкусовата промишленост.